Наукова періодика України Сімейна медицина. Європейські практики


Шушман І. В. 
Динамічні зміни знань і ступеня мотивації сімейних лікарів та медсестер після проходження ними інтерактивного тренінгу / І. В. Шушман, П. О. Колесник // Семейная медицина. - 2018. - № 5. - С. 32-35. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/simmed_2018_5_8
Мета дослідження - оцінювання ефективності тренінювих занять щодо зміни рівня знань та ступеня мотивації сімейних лікарів стосовно впровадження в їх клінічну практику доказового скринінгу та превентивних заходів. До проведення інтерактивного тренінгу, одразу після проведення, через 3 і 12 міс після тренінгу проводили оцінювання знань учасників, а також оцінювання мотивації щодо впровадження знань у практичну діяльність. Загальна кількість осіб, які взяли участь у тестуванні, становила 334 особи, серед яких 68,7 % сімейних лікарів та 31,3 % медсестер. За результатами тестування середній рівень знань сімейних лікарів на початку тренінгу був досить низьким і становив лише 6,1 +- 1,8 бала із 20 можливих. Одразу після тренінгу рівень знань достовірно підвищився і становив 14,9 +- 2,3 бала (p << 0,001), а через 3 міс після тренінгу середній рівень знань зменшився до 10,21 +- 3,21 бала, але був вище, ніж до початку тренінгу (p >> 0,005). Рівень мотивації медпрацівників на початку тренінгу був середнім, одразу після тренінгу рівень мотивації підвищився до 19,95 +- 2,38 бала і був достовірно вище, ніж спочатку (p >> 0,005). Через 3 міс після тренінгу рівень мотивації учасників тренінгу до впровадження змін у практиці дещо знизився і становив 19,11 +- 3,18 бала (p << 0,005), а через 12 міс після тренінгу він виявився достовірно нижче попередніх даних - 16,1 +- 4,53 бала (p >> 0,005) і фактично відповідав стартовому стартовому рівню мотивації, зареєстрованому до тренінгу. Заключення: інтерактивні тренінги виявилися ефективним методом підвищення рівня знань і мотивації медпрацівників щодо впровадження в їх клінічну практику доказових рекомендацій з профілактики і скринінгу кардіоваскулярних ризиків. Хоча рівень знань медпрацівників залишився стабільним через 3 і 12 міс після тренінгу, рівень мотивації через 12 міс після тренінгу достовірно знизився за відсутності низки факторів, що підтримують мотивацію медичного персоналу до змін.
  Повний текст PDF - 371.332 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Шушман І.
  • Колесник П.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Шушман І. В. Динамічні зміни знань і ступеня мотивації сімейних лікарів та медсестер після проходження ними інтерактивного тренінгу / І. В. Шушман, П. О. Колесник // Семейная медицина. - 2018. - № 5. - С. 32-35. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/simmed_2018_5_8.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Шушман Іванна Володимирівна (медичні науки)
  • Колесник Павло Олегович (медичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського