Наукова періодика України Рідна школа


Бондар Л. 
Диференційований підхід до організації навчальної діяльності молодших школярів у педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського / Л. Бондар // Рідна школа. - 2015. - № 5-6. - С. 13-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2015_5-6_5
Здійснено порівняльно-ретроспективний аналіз типів середніх навчальних закладів, які визначено згідно зі Статутом гімназій та прогімназій (1864 р.): класичні з викладанням двох стародавніх мов, класичні з викладанням латинської мови та реальні без викладання стародавніх мов, які з 1871 р. трансформувалися в реальні училища. Відзначено, що у зв'язку з різноманітністю типів гімназій були розроблені відповідні навчальні плани. Проаналізовано програми викладання дисциплін, недоліки в плануванні предметів соціально-гуманітарного та природничого циклів, акцентування на викладанні латинської мови. Наведено навчальний план гімназій з вивченням двох стародавніх мов у вигляді таблиці. Відзначено прогресивне значення реформи 1877 р., яка не торкнулася устрою класичної школи, однак, завдяки їй було зменшено час на вивчення стародавніх мов, почалося викладання історії російської літератури. Окреслено організаційні, методичні аспекти "Положення про жіночі гімназії Міністерства народної освіти", розкрито диференційований підхід до навчання в державній гімназійній та реальній освіті кінця XIX - початку XX ст.Осуществлен сравнительно-ретроспективный анализ типов средних учебных заведений, определенных согласно Уставу гимназий и прогимназий (1864 г.): классические с преподаванием двух древних языков, классические с преподаванием латинского языка и реальные без преподавания древних языков (с 1871 г. трансформировались в реальные училища). Отмечено, что в связи с разнообразием типов гимназий были разработаны соответствующие учебные планы. Проанализированы программы преподавания дисциплин, недостатки в планировании предметов социально-гуманитарного и естественного циклов, акцентирование на преподавании латинского языка. Приведен учебный план гимназий с изучением двух древних языков, представленный в виде таблицы. Отмечено прогрессивное значение реформы 1877 г., которая не затронула устройства классической школы, однако, благодаря которой было уменьшено время на изучение древних языков, началось преподавание истории русской литературы. Очерчены организационные, методические аспекты "Положения о женских гимназиях Министерства народного образования", раскрыт дифференцированный подход к обучению в государственном гимназическом и реальном образовании конца XIX- начала XX в.The article presents a comparative and retrospective analysis of types of the middle school and shows the differentiated approach to education in the state gymnasiums and high schools during the period of the end of XX- beginning of XX century.
  Повний текст PDF - 153.619 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Бондар Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Бондар Л. Диференційований підхід до організації навчальної діяльності молодших школярів у педагогічній спадщині В.О. Сухомлинського / Л. Бондар // Рідна школа. - 2015. - № 5-6. - С. 13-16. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2015_5-6_5.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Бондар Леся Вікторівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського