Наукова періодика України Рідна школа


Кириленко К. 
Інтеграційні процеси в сучасному природничо-науковому і науково-гуманітарному знанні та шляхи їх відображення у змісті університетської освіти / К. Кириленко // Рідна школа. - 2014. - № 4-5. - С. 41-46. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2014_4-5_14
Актуалізовано нову концепцію змістової складової вищої освіти та її структури, яка спрямована на формування цілісного наукового світобачення. З метою формування уявлень про взаємовплив, взаємодоповнюваність гуманітарного і природничого аспектів знання у студентів гуманітарного напряму підготовки рекомендовано ввести у навчальний план ВНЗ відповідні навчальні курси. На прикладі знакових філософських шкіл сучасності розглянуто досвід висвітлення проблеми світоглядної цілісності знань у процесі вивчення філософських дисциплін. У контексті вирішення проблеми формування цілісного наукового світобачення, зокрема на основі певної природничонаукової компетентності, у майбутніх фахівців гуманітарної сфери запропоновано варіант цільового та змістового наповнення навчального курсу «Культура і наука», який включено у програму ВНЗ. Зроблено висновок, що відображення тенденції інтеграції у навчанні майбутніх фахівців має набути системного характеру, адже це сприятиме фундаменталізації змісту університетської освіти. Викладено шляхи та механізми реалізації такого підходу.Актуализирована новая концепция содержательной составляющей высшего образования и ее структуры, которая направлена на формирование целостного научного мировоззрения. С целью формирования представлений о взаимовлиянии, взаимодополняемости гуманитарного и естественного аспектов знания у студентов гуманитарного направления подготовки рекомендуется ввести в учебный план ВУЗ соответствующие учебные курсы. На примере знаковых философских школ современности рассмотрен опыт освещения проблемы мировоззренческой целостности знаний в процессе изучения философских дисциплин. В контексте решения проблемы формирования целостного научного мировоззрения, в частности на основе определенной естественнонаучной компетентности, у будущих специалистов гуманитарной сферы предложен вариант целевого и содержательного наполнения учебного курса «Культура и наука», который включен в программу ВУЗ. Сделан вывод, что отражение тенденции интеграции в обучении будущих специалистов должно приобрести системный характер, ведь это будет способствовать фундаментализации содержания университетского образования. Освещены пути и механизмы реализации такого подхода.The paper shows that the development of humanities and natural science knowledge becomes tendency of transformation, integrated natural-human knowledge. Display this trend in training future professionals should become systemic, which will fundamentalization content of university education. Ways and mechanisms for implementing this approach.
  Повний текст PDF - 163.293 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Кириленко К.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Кириленко К. Інтеграційні процеси в сучасному природничо-науковому і науково-гуманітарному знанні та шляхи їх відображення у змісті університетської освіти / К. Кириленко // Рідна школа. - 2014. - № 4-5. - С. 41-46. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2014_4-5_14.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Кириленко Катерина Михайлівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського