Наукова періодика України Рідна школа


Радул В. 
Соціально-професійне середовище у формуванні якісних характеристик особистості / В. Радул // Рідна школа. - 2014. - № 4-5. - С. 27-31. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2014_4-5_11
Актуалізовано вивчення проблеми формування нормативно-ціннісної системи особистості за умов глобалізації. У контексті психолого-педагогічного аналізу особистісного розвитку людини, який полягає в послідовному розвитку механізмів саморегуляції, розкрито суть поняття «середовище». При цьому саморозвиток людини розглядається як процес набуття нею якісно нових властивостей на основі суб’єктивного досвіду взаємодії з людьми, тобто з навколишнім середовищем. Визначено п’ять компонентів суб’єктивного досвіду. Обґрунтовано характеристику соціально-професійного середовища як різновиду середовища в цілому. Виокремлено критерії ефективності розвитку освітнього середовища в системі багаторівневої підготовки та конкретизовано його параметри: широта, соціальна активність, мобільність. Описано визначальні стани розвивального професійно-освітнього простору: взаємоузгодження, дезінтеграція, самоорганізація. Відзначено, що педагогічне середовище перебуває в постійній взаємодії з іншими середовищами, які відносно нього є полями: психологічними, соціальними, біологічними та ін. Установлено особливості «пересування» або руху людини в процесі її життєдіяльності. Констатовано, що освіта формує в індивідів здатність гнучко адаптуватися в мінливому середовищі, поєднувати в собі унікальні риси зі здатністю до комунікації з іншими та розв’язувати різноманітні завдання.Актуализировано изучение проблемы формирования нормативно-ценностной системы личности в условиях глобализации. В контексте психолого-педагогического анализа личностного развития человека, который заключается в последовательном развитии механизмов саморегуляции, раскрыта суть понятия «среда». При этом саморазвитие человека рассматривается как процесс приобретения качественно новых свойств на основе субъективного опыта взаимодействия с людьми, то есть с окружающей средой. Определены пять компонентов субъективного опыта. Обоснована характеристика социально-профессиональной среды как разновидности среды в целом. Выделены критерии эффективности развития образовательной среды в системе многоуровневой подготовки и конкретизированы ее параметры: широта, социальная активность, мобильность. Описаны определяющие состояния развивающего профессионально-образовательного пространства: взаимосогласование, дезинтеграция, самоорганизация. Отмечено, что педагогическая среда находится в постоянном взаимодействии с другими средами, которые в отношении нее являются полями: психологическими, социальными, биологическими и др. Установлены особенности «передвижения» или движения человека в процессе его жизнедеятельности. Констатировано, что образование формирует у индивидов способность гибко адаптироваться в меняющейся среде, сочетать в себе уникальные черты со способностью к коммуникации с другими и решать разнообразные задачи.The article explains the characteristics of the socio-professional environment as a kind of environment in general; environment is considered as a space. In this context, personal development is explained by self-regulation, which is possible on the basis of subjective experience. Also shown, are the features of the «movement» or the movement of the person in the course of his life.
  Повний текст PDF - 149.178 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Радул В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Радул В. Соціально-професійне середовище у формуванні якісних характеристик особистості / В. Радул // Рідна школа. - 2014. - № 4-5. - С. 27-31. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2014_4-5_11.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Радул Валерій Вікторович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського