Наукова періодика України Рідна школа


Хоружа Л. 
Духовно-моральне виховання школярів в Україні: досвід та шляхи вдосконалення / Л. Хоружа, В. Киричок // Рідна школа. - 2013. - № 4-5. - С. 26-32. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2013_4-5_7
Проаналізовано наступні філософсько-теософські характеристики духовності: онтологічність, телеологічність, аксіологічність. Розглянуто досвід викладання світської та релігійної етики в європейських країнах. Обґрунтовано доцільність впровадження курсу "Етика" в НВП загальноосвітніх закладів України. Зроблено порівняльний аналіз культурологічної концепції програми курсу з етики та суспільно-релігійних аспектів викладання "Основ християнської етики". Зазначено, що в основу розроблення програми курсу "Основи християнської етики для учнів I - XI класів" покладено ідею позаконфесійного підходу та пошуку консенсусу в трактуванні релігійними конфесіями морально-етичних категорій християнства. Названо головні принципи викладання курсу етики: позаконфесійність та екуменізм. Визначено основні суперечності в законодавчо-нормативному, теоретичному, методологічному, поліконфесійному забезпеченні впровадження в ЗНЗ курсів духовно-морального виховання школярів.Проанализированы основные философско-теософские характеристики духовности: онтологичность, телеологичность, аксиологичность. Рассмотрен опыт преподавания светской и религиозной этики в европейских странах. Обоснована целесообразность внедрения курса "Этика" в учебно-воспитательный процесс общеобразовательных учебных заведений Украины. Сделан сравнительный анализ концептуальных положений преподавания этики и христианской этики. Отмечено, что в основу разработки программы курса "Основы христианской этики для учащихся I - XI классов" положена идея внеконфессионального подхода к трактовке религиозными конфессиями морально-этических категорий христианства. Названы основные принципы преподавания курса этики: внеконфессиональность и экуменизм. Определены основные противоречия в законодательно-нормативном, теоретическом, методологическом и полиэтническом аспектах внедрения курсов духовно-нравственного воспитания школьников.The article analyzes the peculiarities of studying spiritual and moral education subjects, such as Ethics and Christian ethics by students of secondary schools in Ukraine. There were revealed the contradictions and problems of this process and defined the perspectives of realization of educational tasks.
  Повний текст PDF - 228.959 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Хоружа Л.
  • Киричок В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Хоружа Л. Духовно-моральне виховання школярів в Україні: досвід та шляхи вдосконалення / Л. Хоружа, В. Киричок // Рідна школа. - 2013. - № 4-5. - С. 26-32. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2013_4-5_7.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Хоружа Людмила Леонідівна (педагогічні науки)
  • Киричок Віра Андріївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського