Наукова періодика України Рідна школа


Бех І. 
Ідентифікація у вихованні особистості / І. Бех // Рідна школа. - 2013. - № 4-5. - С. 20-25. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2013_4-5_6
Узагальнено підходи щодо визначення ідентифікації, наведено класифікацію цих визначень за такими характеристиками: моделювання цінностей, норм, ідеалів іншої людини, уподібнення іншому, ототожнення суб’єкта з іншою особою. Наведено та охарактеризовано форми ідентифікації особистості: особистісна самоідентифікація, групова та професійна ідентифікація, соціальна інтеграція. Розглянуто систему базових понять "Я"-концепції: ідентичність – особиста ідентичність – міжгрупова ідентифікація. Наголошено на ефективності спільної діяльності для подолання конфліктів та подолання егоцентричної спрямованості у взаєминах між суб’єктами. Проаналізовано особливості кризи підлітково-юнацького віку: нездатність будувати кар’єру, душевний розлад, деперсоналізація, відчуженість тощо. Виокремлено наступні причини соціального конфлікту між поколіннями: трансформація суспільної свідомості, заміна авторитарної парадигми взаємодії з молоддю на парадигму партнерських стосунків; відсутність спільної діяльності; втрата авторитету дорослими. Констатовано, що ідентифікація забезпечує міжособистісну й групову ідейно-ціннісну взаємодію.Обобщены подходы к определению идентификации, приведена классификация этих определений по таким характеристикам: моделирование ценностей, норм, идеалов другого человека, уподобление другому, отождествление субъекта с другим лицом. Приведены и охарактеризованы формы идентификации личности: личностная самоидентификация, групповая и профессиональная идентификация, социальная интеграция. Рассмотрена система базовых понятий "Я"-концепции: идентичность – личная идентичность – межгрупповая идентификация. Проанализированы особенности кризиса подростково-юношеского возраста: неспособность строить карьеру, душевное расстройство, деперсонализация, отчуждение и т.п. Изложены следующие причины социального конфликта между поколениями: трансформация общественного сознания, замена авторитарной парадигмы взаимодействия с молодежью на парадигму партнерских отношений, отсутствие совместной деятельности, потеря авторитета взрослыми. Констатировано, что идентификация обеспечивает межличностное и групповое идейно-ценностное взаимодействие. Подчеркнута эффективность совместной деятельности в преодолении конфликтов, эгоцентрической направленности во взаимоотношениях между субъектами.The article deals with the process of identification as one of the central mechanisms of personal formation of a person. The meaningful relationship between identity and self-identification is retraced.
  Повний текст PDF - 165.315 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Бех І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Бех І. Ідентифікація у вихованні особистості / І. Бех // Рідна школа. - 2013. - № 4-5. - С. 20-25. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2013_4-5_6.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Бех Іван Дмитрович (1940–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського