Наукова періодика України Рідна школа


Гонтаровська Н. 
Принципи розроблення проекту освітнього середовища навчального закладу як передумова розвитку здібної та обдарованої особистості / Н. Гонтаровська // Рідна школа. - 2013. - № 10. - С. 29-33. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2013_10_8
Наголошено, що стратегічним напрямом розвитку освітньої галузі на сучасному етапі є створення необхідних умов для виховання та навчання творчої самодостатньої особистості. Приділено увагу проектуванню розвивального освітнього середовища як основної умови розвитку обдарованої дитини на пріоритетних засадах визнання її права на вільний розвиток і повноцінну реалізацію своїх здібностей та інтересів. Розкрито зміст і обгрунтовано функціональне призначення основних принципів проектування розвивального освітнього середовища в загальноосвітньому навчальному закладі. Узагальнену систему цих принципів та їх співвідношення з компонентами освітнього середовища в контексті його ефективного функціонування наведено у формі таблиці. Як основний методологічний принцип комплексної програми розвитку освітнього середовища прийнято ідею інтеграції. Результати апробації створеної комплексної педагогічної системи в рамках єдиного освітнього середовища у експериментальній діяльності навчально-виховного комплексу № 28 м. Дніпропетровськ довели, що ефективність її застосування суттєво перевищує сумарну ефективність використання її складових.Подчеркнуто, что стратегическим направлением развития образовательной отрасли на современном этапе становится создание необходимых условий для воспитания и обучения творческой самодостаточной личности. Уделено внимание проектированию развивающей образовательной среды как главному условию развития одарённого ребенка на основе приоритетности признания его права на свободное развитие и полноценную реализацию своих способностей и интересов. Раскрыто содержание и обосновано функциональное назначение основных принципов проектирования развивающей образовательной среды в общеобразовательном учебном заведении. Обобщенная система этих принципов и их соотношение с компонентами образовательной среды в контексте ее эффективного функционирования приведена в форме таблицы. Основным методологическим принципом комплексной программы развития образовательной среды была принята идея интеграции. Результаты апробации созданной комплексной педагогической системы в рамках единой образовательной среды в экспериментальной деятельности учебно-воспитательного комплекса № 28 г. Днепропетровск доказали, что эффективность ее применения существенно превышает суммарную эффективность использования ее составляющих.The creation of necessary conditions for teaching and upbringing of a creative and self-sufficient personality becomes a strategic direction of the educational branch on the modern stage society development. Projecting of the developmental educational environment is the main condition of a gifted child development on the basis of the priority acknowledgement of his right for his free development and valid implementation of his abilities and interests. In her article the author characterizes the basic principles of the development of the educational environment project in a comprehensive educational institution which has been tested in the experimental practice of the educational complex № 28 in Dnepropetrovsk.
  Повний текст PDF - 150.771 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Гонтаровська Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Гонтаровська Н. Принципи розроблення проекту освітнього середовища навчального закладу як передумова розвитку здібної та обдарованої особистості / Н. Гонтаровська // Рідна школа. - 2013. - № 10. - С. 29-33. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2013_10_8.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Гонтаровська Наталія Борисівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського