Наукова періодика України Рідна школа


Радул В. 
Розвиток та формування якісних характеристик особистості / В. Радул // Рідна школа. - 2012. - № 8-9. - С. 8-12. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_8-9_5
Зроблено теоретичний аналіз теорій професійного розвитку, зокрема виділено наступні групи: структурні, центральною ідеєю яких є взаємообумовленість професійного розвитку і професійної поведінки від конкретного етапу і умов життя; мотиваційні, особливістю яких є вияв внутрішніх сил особистості, які спонукають її до відповідного типу професійної поведінки; та індивідуальності, основною ідеєю якої є розуміння професійного вибору як спроби реалізації своєї "Я"-концепції. Звернено увагу на професійну діяльність як особливу диференційовану соціально значущу діяльність, яка потребує від людини певних знань, умінь, навичок та певних особистісних якостей. З позицій системного підходу охарактеризовано соціоцентристську модель педагогічної діяльності, основними компонентами якої є соціальний досвід, соціальна зрілість. Підкреслено тезу, що досягнення "акме" в системі категорій "самореалізація - самоздійснення - саморозвиток" формується на перетині гетерогенних процесів її розвитку, онтогенезу та соціогенезу.Сделан теоретический анализ теорий профессионального развития, в частности выделены следующие группы: структурные, центральной идеей которых является взаимообусловленность профессионального развития и профессионального поведения от конкретного этапа иусловий жизни; мотивационные, особенностью которых является проявление внутренних сил личности, побуждающие ее к соответствующему типу профессионального поведения; и теории индивидуальности, основной идеей которой является понимание профессионального выбора как попытки реализации своей "Я"-концепции. Отмечена профессиональная деятельность как особая дифференцированная социально значимая деятельность, требующая от человека определенных знаний, умений, навыков и соответствующих личностных качеств. С позиций системного подхода охарактеризована социоцентристская модель педагогической деятельности, основными компонентами которой являются социальный опыт, социальная зрелость. Подчеркнут тезис о том, что достижение "акме" в системе категорий "самореализация - самоосуществление - саморазвитие" формируется на пересечении гетерогенных процессов ее развития, онтогенеза и социогенеза.The article deals with the analysis of peculiarities of the social and professional development of personality based on the process of formation of her qualitative characteristics. Any professional activity is given as a special differential and socially meaningful activity which demands respective knowledge, skills and certain personal qualities.
  Повний текст PDF - 149.997 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Радул В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Радул В. Розвиток та формування якісних характеристик особистості / В. Радул // Рідна школа. - 2012. - № 8-9. - С. 8-12. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_8-9_5.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Радул Валерій Вікторович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського