Наукова періодика України Рідна школа


Стрілецька Н. 
Концептуальні засади шкільної математичної освіти в Наддніпрянській Україні (кінець ХІХ – початок ХХ ст.) / Н. Стрілецька // Рідна школа. - 2012. - № 8-9. - С. 64-70. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_8-9_16
Охарактеризовано наступні види початкових училищ: парафіяльні одно- та чотирикласні училища, міністерські початкові училища, церковно-парафіяльні школи; нижчі ЗНЗ: три- та чотирикласні, земські училища, сільські початкові училища та вищі початкові училища; типи середніх ЗНЗ: чоловічі класичні гімназії та реальні училища. Досліджено концептуальні засади гімназійної (класичної) освіти, основними принципами якої було вивчення ідеальних форм розвитку явищ, підпорядкування нижчої форми вищій формі, єдність навчання та виховання, закон "триєдиного руху синтезу" (наївний розсудок, розсудок, розум). Відзначено, що зміст викладання курсу математики в реальних училищах та класичних гімназіях не відрізнявся суттєвими особливостями як у використанні методів навчання реальної науки (лабораторного, індуктивного), так і створенні навчальних посібників. Отже, математична освіта здійснювалась у межах концепції формальної освіти і мала пропедевтичний (початкова освіта), частково-систематичний (нижчі навчальні заклади) та систематичний (середні навчальні заклади).Охарактеризованы следующие виды начальных училищ: приходские одно- и четырехклассные училища, министерские начальные училища, церковно-приходские школы; низшие общеобразовательные школы: трех- и четырехклассные, земские училища, сельские начальные училища и высшие начальные училища; типы средних общеобразовательных школ: мужские классические гимназии и реальные училища. Исследованы концептуальные основы гимназического (классического) образования, основными принципами которого было изучение идеальных форм развития явлений, подчинение низшей формы высшей, единство обучения и воспитания; закон "триединого движения синтеза" (наивный рассудок, рассудок, разум). Отмечено, что содержание преподавания курса математики в реальных училищах и классических гимназиях не отличалось существенными особенностями как в использовании методов обучения реальной науки (лабораторного, индуктивного), так и выпуске учебных пособий. Итак, математическое образование осуществлялось в рамках концепции формального образования и имело пропедевтический (начальное образование), частично-систематический (низшие учебные заведения) и систематический (средние учебные заведения).The system of school mathematical education in Dnieper Ukraine at the end of the XIXth – the beginning of the XXth century is analyzed in the article. The philosophemes that were the basis of substantiation of the principles, content, methods, techniques, forms of teaching, development and education of the pupils are revealed. The tendencies of improving the school mathematical education of the beginning of the XXth century are studied.
  Повний текст PDF - 189.106 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Стрілецька Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Стрілецька Н. Концептуальні засади шкільної математичної освіти в Наддніпрянській Україні (кінець ХІХ – початок ХХ ст.) / Н. Стрілецька // Рідна школа. - 2012. - № 8-9. - С. 64-70. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_8-9_16.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Стрілецька Наталія Михайлівна (1975–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського