Наукова періодика України Рідна школа


Сухомлинська О. 
Думки В. О. Сухомлинського про здоров’я дітей в історичній перспективі / О. Сухомлинська // Рідна школа. - 2012. - № 7. - С. 3-7. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_7_3
Розглянуто значення та важливість питань здоров'я людини в глобальному вимірі, зокрема їх значення для розвитку та збереження цивілізації за умов техногенних і, відповідно, кліматичних катастроф, загроз та викликів. Розкрито сучасне бачення проблеми здоров'я дитини. Зосереджено увагу на її педагогічному усвідомленні в часи В. О. Сухомлинського, тобто впродовж 1960-х рр. Наголошено, що в антропоцентричній (а точніше, дитиноцентричній за суттю) і холістичній (філософії цілісності світу) за методологією концепції В. В. Сухомлинського питання здоров'я дітей є наскрізними й всезагальними. Показано підходи вченого до цієї проблематики у порівнянні з сьогоднішнім її розумінням. Розкрито питання фізичного виховання у передшкільному віці та в початковій школі; твердження про здоров'я людини як невіддільної, а може й головної частини духовного зростання людини; розуміння здоров'я як єдності фізичного та морального з природним середовищем, джерелом думки та почуттів; навчання дітей з особливими потребами, застосування "лікарської педагогіки"; причини хвороб, поява яких пов'язана з навчанням дитини в школі. Відзначено, що В. О. Сухомлинський не лише означив ці проблеми, а й запропонував методику їх вирішення.Рассмотрено значение и важность вопросов здоровья человека в глобальном измерении, в частности их значение для развития и сохранения цивилизации в условиях техногенных и, соответственно, климатических катастроф, угроз и вызовов. Раскрыто современное виденье проблемы здоровья ребенка. Сосредоточено внимание на ее педагогическом осознании во времена В. А. Сухомлинского, то есть на протяжении 1960-х гг. Отмечено, что в антропоцентрической (а точнее, детоцентрической по сути) и холистической (философия целостности мира) по методологии концепции В. А. Сухомлинского вопросы здоровья детей являются сквозными и всеобщими. Показаны подходы ученого к этой проблематике в сравнении с сегодняшним ее пониманием. Раскрыты вопросы физического воспитания в дошкольном возрасте и в начальной школе; утверждение о здоровье человека как неотделимой, а может и главной части духовного роста человека; понимание здоровья как единства физического и морального с естественной средой, источника мысли и чувств; основы учебы детей с особенными потребностями, применение "врачебной педагогики". Указаны причины болезней, появление которых связано с учебой ребенка в школе. Констатировано, что В. А. Сухомлинский не только определил эти проблемы, но и предложил методику их преодоления.The article states that the views of V. O. Sukhomlynskyi on the health of the children had a holistic and systematic nature. The author considers them selectively with positions of actualized history, which has a perspective for the future.
  Повний текст PDF - 161.8 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Сухомлинська О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Сухомлинська О. Думки В. О. Сухомлинського про здоров’я дітей в історичній перспективі / О. Сухомлинська // Рідна школа. - 2012. - № 7. - С. 3-7. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_7_3.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Сухомлинська Ольга Василівна (1946–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського