Наукова періодика України Рідна школа


Сидоренко В. 
Феномен педагогічної майстерності вчителя в концептуальних вимірах творчої спадщини В. О. Сухомлинського / В. Сидоренко // Рідна школа. - 2012. - № 7. - С. 39-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_7_11
Розглянуто цілісну методологічну систему В. О. Сухомлинського, спрямовану на виявлення сутнісних аспектів та розвиток педагогічної майстерності вчителя. Описано основні умови, необхідні для формування та вдосконалення професіоналізму педагога, зокрема, відчуття радості та повноти життя у спілкуванні з дитиною, творчий підхід педагога до професійної діяльності, гармонія серця та розуму. Охарактеризовано професійно значущі здібності, якості й властивості, уміння та навички вчителя-майстра, зокрема, інтелектуальну й педагогічну мудрість, мовно-мовленнєву та мисленнєву культуру педагога, поєднання практики з елементами наукового дослідження, творче вивчення та впровадження передового педагогічного досвіду, створення власної бібліотеки. Зосереджено увагу на поглядах В. О. Сухомлинського на проблеми передчасного педагогічного старіння та рецептах педагогічного довголіття. Проаналізовано пріоритетні напрями діяльності В. О. Сухомлинського, що відповідають оновленій освітній парадигмі.Рассмотрена целостная методологическая система В. А. Сухомлинского, направленная на выявление сущностных аспектов и развитие педагогического мастерства учителя. Описаны основные условия, необходимые для формирования и совершенствования профессионализма педагога, в частности, ощущение радости и полноты жизни в общении с ребенком, творческий подход педагога к профессиональной деятельности, гармония сердца и ума. Охарактеризованы профессионально значимые способности, качества и свойства, умения и навыки учителя-мастера, в частности интеллектуальная и педагогическая мудрость, культурно-речевая и мыслительная культура педагога, сочетание практики с элементами научного исследования, творческое изучение и внедрение передового педагогического опыта, создание собственной библиотеки. Сосредоточено внимание на взглядах В. А. Сухомлинского на проблемы преждевременного педагогического старения и рецептах педагогического долголетия. Проанализированы приоритетные направления деятельности В. А. Сухомлинского, соответствующие обновленной образовательной парадигме.The article deals with a coherent methodological system of V. O. Sukhomlynskyi aimed at identifying the essential aspects and development of pedagogical skills of a teacher. Described the basic conditions necessary for formation and improvement professionalism of a teacher, characterized professionally significant capabilities, qualities and properties, abilities and skills of a teacher-master. Analyzed priority areas of activity V. O. Sukhomlynskyi which correspond to the updated educational paradigm.
  Повний текст PDF - 145.174 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Сидоренко В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Сидоренко В. Феномен педагогічної майстерності вчителя в концептуальних вимірах творчої спадщини В. О. Сухомлинського / В. Сидоренко // Рідна школа. - 2012. - № 7. - С. 39-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_7_11.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Сидоренко Вікторія Анатоліївна (педагогічні науки)
  • Сидоренко Вікторія Вікторівна (філологічні науки)
  • Сидоренко Віктор Костянтинович (1951–2013) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського