Наукова періодика України Рідна школа


Столяренко О. 
Когнітивний та емоційний компоненти розвитку самосвідомості учнів у вихованні ціннісного ставлення до людини / О. Столяренко // Рідна школа. - 2012. - № 6. - С. 37-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_6_9
Розглянуто актуальну проблему - створення таких соціальних умов і обставин, за яких надбання та споживання матеріальних благ не ставали б самоціллю людини. Висвітлено психологічні основи виховання в учнів ціннісного ставлення до людини. Обгрунтовано роль у цьому процесі когнітивного та емоційного компонентів розвитку свідомості вихованців з метою формування емоційно-ціннісного ставлення до себе як першої ланки виховання ціннісного ставлення до людини. Визначено також типи ставлень до інших людей, які можуть бути позитивними або негативними, що виражає сприйняття чи нехтування, симпатію або антипатію, любов або ненависть. Спираючись на результати аналізу, можна оцінити емоційну складову людських взаємин, що дозвляє більш диференційовано діагностувати порушення у взаєминах між людьми та має велике значення для корекції, терапії та профілактики небажаних форм поведінки.Рассмотрена актуальная проблема - создание таких социальных условий и обстоятельств, при которых приобретение и потребление материальных благ не становились бы самоцелью человека. Освещены психологические основы воспитания у учащихся ценностного отношения к человеку. Обоснована роль в этом процессе когнитивного и эмоционального компонентов развития сознания воспитанников с целью формирования эмоционально-ценностного отношения к себе как первого звена воспитания ценностного отношения к человеку. Определены также типы отношений к другим людям, которые могут быть положительными или отрицательными, выражающие восприятие или пренебрежение, симпатию или антипатию, любовь или ненависть. Опираясь на результаты анализа, можно оценить эмоциональную составляющую человеческих взаимоотношений, что позволяет более дифференцированно диагностировать нарушения в отношениях между людьми, и имеет большое значение для коррекции, терапии и профилактики нежелательных форм поведения.the actual problem - the creation of social conditions and circumstances under which the purchase and consumption of material goods do not become an end in itself to man. Highlighted the psychological foundations of education in students valuable relation to man. Justified in this process of cognitive and emotional components of consciousness pupils to form emotional and value relationship to itself as the first link of the value of education to man. Defined as the types of relationships to other people, which can be positive or negative experience or express contempt, sympathy or dislike, love or hate. Based on the analysis, we can estimate the emotional component of human relationships, which gives a differentially diagnose disorders in the relationship between people, and is essential for the correction, treatment and prevention of undesirable behaviors.
  Повний текст PDF - 165.341 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Столяренко О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Столяренко О. Когнітивний та емоційний компоненти розвитку самосвідомості учнів у вихованні ціннісного ставлення до людини / О. Столяренко // Рідна школа. - 2012. - № 6. - С. 37-43. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_6_9.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Столяренко Олена Вікторівна (педагогічні науки)
  • Столяренко Оксана Василівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського