Наукова періодика України Рідна школа


Матвєєва О. 
Формування позитивних видів сценічного хвилювання у школярів / О. Матвєєва // Рідна школа. - 2012. - № 3. - С. 51-54. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_3_14
Розглянуто питання вивчення різновидів сценічного хвилювання школярів під час прилюдних виступів. Розкрито зміст експериментально перевірених інноваційних методів та прийомів цілеспрямованого формування позитивних видів сценічного хвилювання у школярів, а саме: хвилювання-піднесення та хвилювання в образі. Виокремлено умови, за яких нівелюється "зайве" "Я" під час сценічного виступу. Зазначено, що цілеспрямоване досягнення бажаного виду сценічного хвилювання у школярів потребує впевненості в абсолютній ліквідації "дефіциту інформації" на основі якісного засвоєння текстових та виконавських компонентів і успішного подолання технічних труднощів. Подано рекомендації щодо уникнення негативного емоційного впливу на репетиційний процес відтворення всіх обміркованих деталей вокальних творів та під час прилюдних виступів. Констатовано, що основу цілеспрямованого формування позитивних видів сценічного хвилювання становить орієнтація школярів на емоційне оцінювання привабливості музичної палітри і образного змісту літературного тексту кожного твору з метою свідомого вибору концертного репертуару, який максимально відповідав би їхнім особистим естетичним уподобанням.Рассмотрены вопросы изучения разновидностей сценического волнения школьников во время публичных выступлений. Раскрыто содержание экспериментально проверенных инновационных методов и приемов целенаправленного формирования позитивных видов сценического волнения у школьников, а именно: волнение-подъем и волнение в образе. Выделены условия, при которых нивелируется "лишнее" "Я" во время сценического выступления. Отмечено, что целенаправленное достижение желаемого вида сценического волнения у школьников требует уверенности в абсолютной ликвидации "дефицита информации" на основе качественного усвоения текстовых и исполнительских компонентов и успешного преодоления технических трудностей. Даны рекомендации по предотвращению негативного эмоционального воздействия на репетиционный процесс воспроизведения всех обдуманных деталей вокальных произведений и во время публичных выступлений. Констатировано, что основу целенаправленного формирования позитивных видов сценического волнения составляет ориентация школьников на эмоциональные оценки привлекательности музыкальной палитры и образного содержания литературного текста каждого произведения с целью сознательного выбора концертного репертуара, который максимально соответствовал бы их личным эстетическим предпочтениям.Four types of scenic unrest are shown in the article. The content of experimentally tested innovative methods and techniques of purposeful formation of the positive types of scenic unrest of pupils is revealed.
  Повний текст PDF - 163.723 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Матвєєва О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Матвєєва О. Формування позитивних видів сценічного хвилювання у школярів / О. Матвєєва // Рідна школа. - 2012. - № 3. - С. 51-54. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_3_14.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Матвєєва Ольга Вікторівна (педагогічні науки)
  • Матвєєва Ольга Олександрівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського