Наукова періодика України Рідна школа


Ковмір О. 
Педагогічна діагностика сформованості музичного мислення студентів ВНЗ культури / О. Ковмір // Рідна школа. - 2012. - № 3. - С. 45-50. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_3_13
Розглянуто проблему педагогічної діагностики сформованості музичного мислення студентів ВНЗ культури. Обгрунтовано основні критерії сформованості та узагальнені показники критеріїв пізнавальної, емотивної, аксіологічної, комунікативної, рефлексивної та перетворювальної функцій музичного мислення. Виявлено рівні сформованості музичного мислення студентів у мистецьких закладах освіти, а саме: високий, достатній, середній, низький відповідно до змістово-функціональної структурованості та специфіки й особливостей досліджуваного феномену. Для формування музичного мислення запропоновано проведення трьох педагогічних зрізів: діагностичного, проміжного, підсумкового. Подано їх характеристику, зокрема наведено зміст серії діагностичних завдань, які варто застосовувати на етапі проведення підсумкового педагогічного зрізу. Наголошено на доцільності підтвердження результатів дослідно-експериментальної роботи статистичною обробкою одержаних даних з урахуванням поетапного проведення педагогічних зрізів. Констатовано, що означений підхід сприятиме розв'язанню поставленої проблеми, а також розвитку творчого музичного мислення студентів, активізації їхніх здібностей.Рассмотрена проблема педагогической диагностики сформированности музыкального мышления студентов ВУЗ культуры. Обоснованы основные критерии сформированности и обобщенные показатели критериев познавательной, эмотивной, аксиологической, коммуникативной, рефлексивной и преобразовательной функций музыкального мышления. Выявлены уровни сформированности музыкального мышления в искусствоведческих учебных заведениях, а именно: высокий, достаточный, средний, низкий соответственно содержательно-функциональной структурированности, специфике и особенностям исследуемого феномена. Для формирования музыкального мышления предложено проведение трех педагогических срезов: диагностического, промежуточного, итогового. Представлены их характеристики, в частности приведено содержание серии диагностических задач, которые следует применять на этапе проведения итогового педагогического среза. Отмечена целесообразность подтверждения результатов опытно-экспериментальной работы статистической обработкой полученных данных с учетом поэтапного проведения педагогических срезов. Констатировано, что указанный подход будет способствовать решению поставленной проблемы, а также развитию творческого музыкального мышления студентов, активизации их способностей.The article is devoted to the problem of pedagogical diagnostics of formation of musical thought of students of higher educational establishments of culture. Defined and grounded criteria, indexes and levels of formation of musical thought of studentsin accordance with content-functional structure, specificity and features of the investigated phenomenon.
  Повний текст PDF - 173.536 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Ковмір О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Ковмір О. Педагогічна діагностика сформованості музичного мислення студентів ВНЗ культури / О. Ковмір // Рідна школа. - 2012. - № 3. - С. 45-50. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_3_13.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Ковмір Олена Миколаївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського