Наукова періодика України Рідна школа


Онопрієнко В. 
Практично-просвітницька і виховна функції андрагогіки / В. Онопрієнко // Рідна школа. - 2012. - № 12. - С. 28-32. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_12_7
Проаналізовано сутність та природу освіти й виховання дорослих. Доведено, що виховання дорослих людей відрізняється від виховання дітей та підлітків тим, що базується на різному минулому досвіді та іншому темпі перебігу психічних реакцій. Розглянуто функції, які виконує андрагогіка у сучасному суспільстві. Зазначено, що завдання андрагогіки полягає в тому, щоб перетворити наявний у суспільстві соціально-культурний досвід у досягнення всіх членів суспільства настільки, наскільки це їм потрібно для повноцінного життя, а також сформувати в людини здатність до збагачення наявного досвіду власними зусиллями. Наведено установки, якими освіта дорослих має забезпечити виконання цього завдання. Визначено роль суб’єкта андрагогічного впливу - андрагога - організатора навчання дорослих, консультанта, співавтора індивідуальної програми навчання, який поєднує у своїй професійній діяльності й інші функції. Констатовано, що практично-просвітницька і виховна функції андрагогіки є головними у забезпеченні професійного й особистісного зростання вже сформованої людини, допомагають їй бути гнучкою і здатною пристосовуватися до динамічних змін сучасного світу.Проанализирована сущность и природа образования и воспитания взрослых. Доказано, что воспитание взрослых людей отличается от воспитания детей и подростков тем, что базируется на разном прошлом опыте и на другом темпе протекания психических реакций. Рассмотрены функции, которые выполняет андрагогика в современном обществе. Указано, что задача андрагогики заключается в том, чтобы превратить имеющийся в обществе социально-культурный опыт в достижение всех членов общества настолько, насколько это им нужно для полноценной жизни, а также сформировать у человека способность к обогащению имеющегося опыта собственными усилиями. Приведены установки, которыми образование взрослых должно обеспечить выполнение этой задачи. Определена роль субъекта андрагогического влияния - андрагога - организатора обучения взрослых, консультанта, соавтора индивидуальной программы обучения, который сочетает в своей профессиональной деятельности и другие функции. Констатировано, что практико-просветительская и воспитательная функции андрагогики являются главными в обеспечении профессионального и личностного роста уже сложившегося человека, помогают ему быть гибким и способным приспосабливаться к динамическим изменениям современного мира.The article analyzes the essence and nature of education and training of adults. Proved the opinion that the education and training of adults. Proved the opinion that the education of adults is different from the education of children and teenagers asit is based on dissimilar past experience and the different pase of passing psychological processes. Functions which andragogy carries out in modern society are considered.
  Повний текст PDF - 174.007 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Онопрієнко В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Онопрієнко В. Практично-просвітницька і виховна функції андрагогіки / В. Онопрієнко // Рідна школа. - 2012. - № 12. - С. 28-32. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_12_7.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Онопрієнко Володимир Петрович (сільськогосподарські науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського