Наукова періодика України Рідна школа


Рик С. 
Педагогічна міфологія в українському освітньому просторі / С. Рик // Рідна школа. - 2012. - № 11. - С. 10-17. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_11_4
Визначено причини та джерела виникнення та функціонування міфологічних сюжетів в українському освітньо-педагогічному просторі. Доведено, що міфологічні сюжети про богів і титанів були першими педагогічно-виховними, дидактичними засобами, за допомогою яких молоде покоління переймало традиції та досвід предків. Розглянуто специфіку посилення впливу міфотворчості на педагогічну науку, освіту та практику в зв’язку з поглибленням євроінтеграційних процесів. Запропоновано виділити міфологію як окрему галузь теоретичного знання. Зазначено, що для процесу навчання та виховання важливо знати, на якому життєвому етапі людина починає потрапляти під вплив міфічних концептів. Підкреслено значення деміфологізації вітчизняної та європейської освітніх систем. Доведено, що в кожній міфологемі приховані як негативні, так і позитивні аспекти, тому педагогам треба володіти стратегією управління міфологічними процесами в освітній сфері, знати природу, функціональні можливості педагогічної міфології, бачити позитивний і негативний потенціал міфологем, уміти активізувати корисні та нейтралізувати шкідливі наслідки їхньої дії.Определены причины и источники возникновения и функционирования мифологических сюжетов в украинских образовательно-педагогическом пространстве. Доказано, что мифологические сюжеты о богах и титанах были первыми педагогически-воспитательными, дидактическими средствами, с помощью которых молодое поколение перенимало традиции и опыт предков. Рассмотрена специфика усиления влияния мифотворчества на педагогическую науку, образование и практику в связи с углублением интеграционных процессов. Предложено выделить мифологию как отдельную отрасль теоретического знания. Отмечено, что для процесса обучения и воспитания важно знать, на каком жизненном этапе человек начинает попадать под влияние мифических концептов. Подчеркнуто значение демифологизации отечественной и европейской образовательных систем. Доказано, что в каждой мифологеме скрыты как отрицательные, так и положительные аспекты и педагогам надо обладать стратегией управления мифологическими процессами в образовательной сфере, знать природу, и функциональные возможности педагогической мифологии, видеть положительный и отрицательный потенциал мифологем, уметь активизировать полезные и нейтрализовать вредные последствия их действия.Identified causes and sources of origin and functioning of mythological subjects in Ukrainian educational and pedagogical space. Proved that the mythological stories of the gods and the Titans were the first pedagogical-educational, didactic means by which the younger generation excited traditions and experiences of their ancestors. Specificity of the growing influence of myth on teaching science, education and practice in the deepening of integration processes. Asked to identify the mythology as a separate branch of theoretical knowledge. It was noted that the process of training and education is important to know what stage of life a person begins to fall under the influence of mythical concepts. The significance of demythologizing the domestic and European educational systems. It is proved that every hidden mythologeme both negative and positive aspects and teachers must possess management strategy mythological processes in the field of education, to know the nature and functionality of teachingmythology, to see the positive and negative potential of the myths, to be able to activate useful and neutralize the harmful effects of their action.
  Повний текст PDF - 171.912 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Рик С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Рик С. Педагогічна міфологія в українському освітньому просторі / С. Рик // Рідна школа. - 2012. - № 11. - С. 10-17. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_11_4.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського