Розсоха А. 
Педагогічні погляди та освітня діяльність М. К. Маккавейського / А. Розсоха, О. Хмельницька // Рідна школа. - 2012. - № 11. - С. 75-79. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_11_18
Звернуто увагу на спадщину видатних педагогів минулого, яка відкриває нові можливості для відродження національних виховних традицій у державі та сприяє подальшому розвитку освіти і культури. На основі ретроспективного аналізу педагогічного доробку вченого, професора Київської духовної академії М.К. Маккавейського розкрито й узагальнено педагогічні погляди і напрями науково-освітньої діяльності педагога. Відзначено, що вчений у своїх статтях і доповідях звертав увагу на історичний досвід діяльності шкіл і реформування шкільної освіти, педагогічну діяльність зарубіжних вчених. Заслуговують на увагу погляди педагога щодо дидактичних принципів: концентрації, природо відповідності, мотивації навчання, народності, релігійного виховання. Обгрунтовано значення історико-педагогічної спадщини Стародавнього Сходу у творчості М.К. Маккавейського. На думку вченого, для ефективного об’єднання навчально-виховних елементів у школі необхідно поєднання функцій вчителя і вихователя в одній особі на основі взаємодовіри. Однією з основних складових якісного розвитку та успішного реформування освіти вчений вважав ефективну підготовку педагогічних кадрів. Аналізуючи проблему якості підготовки педагогічних кадрів, вчений крім педагогічної освіти, висував наступні вимоги до особистості вчителя: знання свого предмета, релігійна переконаність, моральність, чуйність, культура, любов до дітей.Обращено внимание на наследие выдающихся педагогов прошлого, которое открывает новые возможности для возрождения национальных воспитательных традиций в государстве и способствует дальнейшему развитию образования и культуры. На основе ретроспективного анализа педагогического наследия ученого, профессора Киевской духовной академии М.К. Маккавейского, раскрыты и обобщены педагогические взгляды и направления научно-образовательной деятельности педагога. Отмечено, что ученый в своих статьях и докладах обращал внимание на исторический опыт деятельности школ и реформирование школьного образования. Анализируя научные работы педагога, мы видим, что он большое внимание уделял педагогической деятельности зарубежных ученых. Заслуживают внимания взгляды педагога на дидактические принципы: концентрации, природосоответствия, мотивации обучения, народности, религиозного воспитания. Обосновано значение историко-педагогического наследия Древнего Востока в творчестве К. Маккавейского. По мнению ученого для эффективного объединения учебно-воспитательных элементов в школе необходимо сочетание функций учителя и воспитателя в одном лице на основе взаимодоверия. Указано, что одной из основных составляющих качественного развития и успешного реформирования образования ученый считал эффективную подготовку педагогических кадров. Анализируя проблему качества подготовки педагогических кадров, ученый кроме педагогического образования, выдвигал следующие требования к личности учителя: знание своего предмета, религиозная убежденность, нравственность, отзывчивость, культура, любовь к детям.The attention to the legacy of outstanding teachers of the past, which opens up new opportunities for the revival of national educational traditions in the country and contributes to the development of education and culture. Based on a retrospective analysis of pedagogical heritage scientist, professor of the Kiev Theological Academy .M. K. Maccaveiskyi, disclosed and summarized pedagogical views and directions of scientific and educational activities of the teacher. It is noted that the scientist inhis articles and reports emphasize the historical experience of schools and the reform of school education. Analyzing the scientific work of the teacher, we can see that he paid great attention to educational activities of foreign scientists. Noteworthy are the views of the teacher of didactic principles: concentration, prirodosootvetstviya, motivation, education, ethnic, religious upbringing. Justified by the value of historical and pedagogical legacy of the ancient East to work . M. K. Maccaveiskyi. Indicated that the effective combination of educational elements in the school, noted scientist mix of teachers and educators in a single person on the basis of mutual trust. Indicated that one of the main components of quality development and successful education reform scientist believed effective training of teachers. In analyzing the quality of teacher training, a scientist than teacher education, the following requirements for the individual teacher's knowledge of his subject, religion, morality, compassion, culture, love for children.
  Повний текст PDF - 153.711 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Розсоха А.
  • Хмельницька О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Розсоха А. Педагогічні погляди та освітня діяльність М. К. Маккавейського / А. Розсоха, О. Хмельницька // Рідна школа. - 2012. - № 11. - С. 75-79. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_11_18.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Розсоха Антоніна Павлівна (педагогічні науки)
  • Хмельницька Олена Сергіївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського