Наукова періодика України Рідна школа


Олексін Ю. 
Підходи до внутрішньої диференціації в навчанні історії старшокласників у радянській школі (70–80-ті роки ХХ ст.) / Ю. Олексін // Рідна школа. - 2012. - № 10. - С. 57-61. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_10_17
Розкрито основні підходи до внутрішньої диференціації у навчанні історії старшокласників у радянській школі періоду 1970 - 1980-х рр. Проведено історико-педагогічний аналіз методичної та навчальної літератури вказаного періоду. Наголошено, щов радянській школі навчальний предмет "Історія" в старших класах виконував переважно ідеологічну функцію, тому в програмних вимогах навчання не передбачалося диференціації змісту предмета. Зазначено, що педагоги лише впроваджували елементи внутрішньої диференціації навчання, почали враховувати індивідуально-психологічні особливості розвитку дітей у процесі навчання, однак потребували додаткового осмислення проблеми змісту та спрямованості групової роботи на уроках історії.Раскрыты основные подходы к внутренней дифференциации в обучении истории старшеклассников в советской школе периода 1970 - 1980-х гг. Проведен историко-педагогический анализ методической и учебной литературы указанного периода. Отмечено, что в советской школе учебный предмет "История" в старших классах исполнял преимущественно идеологическую функцию, поэтому в программных требованиях обучения не предусматривалось дифференциации содержания предмета. Указано, что педагоги только внедряли элементы внутренней дифференциации обучения, начали учитывать индивидуально-психологические особенности развития детей в процессе обучения, однако нуждались в дополнительном осмыслении проблемы содержания и направленности групповой работы на уроках истории.On the key approaches to the internal differentiation in teaching high school students in the history of the Soviet school of the period of 70-80-ies of XX century. Conducted an analysis of historical and pedagogical methodology and textbooks that period. It is noted that in the Soviet school academic subject "History" in high school played mostly ideological function, so the software requirements of training does not provide differentiation of the subject. Indicated that teachers only implement elements of internal differentiation of instruction, start incorporating individual psychological characteristics of children in the learning process, but it needs further understanding of the problem content and focus group work on the lessons of history.Висвітлено переосмислення за сучасних умов накопиченого досвіду диференційованого навчання історії старшокласників у радянській школі. Виокремлено найбільш суттєві його риси. Зауважено, що в досліджуваний період в радянській школі навчальний предмет „Історія ” в старших класах виконував переважно ідеологічну функцію і програмні вимоги до навчання не передбачали диференціації змісту предмета. З часом почали вираховувати індивідуально-психологічні особливості дітей у процесі навчання, але основну увагу вчителів історії в контексті диференціації було спрямовано на слабовстигаючих учнів.Освещено переосмысление в современных условиях накопленного опыта дифференцированного обучения истории старшеклассников в советской школе. Выделены наиболее существенные его черты. Отмечено, что в исследуемый период в советской школе учебный предмет "История" в старших классах выполнял преимущественно идеологическую функцию и программные требования к обучению не предусматривали дифференциации содержания предмета. Со временем начали учитывать индивидуально-психологические особенности детей в процессе обучения, но основное внимание учителей истории в контексте дифференциации было направлено на слабоуспевающих учеников.Lit reinterpretation in modern conditions experience differentiated learning history in the Soviet school seniors. It most essential features of it. It was noted that during the study period in the Soviet school academic subject "History" in high school mainly served an ideological function and software requirements for training did not provide differentiation of the subject content. It has been observed that over time begins calculating individual psychological characteristics of children in the learning process, but the focus of history teachers in the context of differentiation was aimed at low achievers.
  Повний текст PDF - 155 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Олексін Ю.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Олексін Ю. Підходи до внутрішньої диференціації в навчанні історії старшокласників у радянській школі (70–80-ті роки ХХ ст.) / Ю. Олексін // Рідна школа. - 2012. - № 10. - С. 57-61. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2012_10_17.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Олексін Юрій Петрович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського