Наукова періодика України Рідна школа


Трухан О. 
Організація роботи з підручником учнів основної школи на уроках історії / О. Трухан // Рідна школа. - 2011. - № 8-9. - С. 36-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_8-9_9
Висвітлено способи формування в учнів основної школи умінь працювати з підручником у процесі навчання історії. Визначено характерні психічні особливості учнів підліткового віку, врахування яких з боку вчителя є надзвичайно важливим для організації роботи з підручником. Підкреслено, що формування навичок і вмінь працювати з підручниками та іншою навчальною літературою триває протягом усього навчання. З'ясовано, що продумане використання й удосконалення прийомів навчальної роботи у процесі шкільного навчання історії позитивно позначаються на розвитку інтелектуальних умінь і здібностей учнів. Охарактеризовано етапи формування та розвитку пізнавальних умінь учнів. Зазначено, що використання учителем прийомів викладання історії та засвоєння учнями всієї сукупності прийомів учіння забезпечують глибину історичної освіти, виховання та формування в них відповідних умінь. Акцентовано увагу на ефективних методах та прийомах навчальної роботи, таких як: аналітико-синтетичне опрацювання тексту, застосування тексту як засобу виконання домашніх завдань, застосування окремих елементів тексту підручника у розповіді вчителя, створення ситуації новизни навчального матеріалу, прийом опори на життєвий досвід учнів, прийом створення відчуття успіху тощо.Освещены способы формирования в учащихся основной школы умений работать с учебником в процессе обучения истории. Определены характерные психические особенности учащихся подросткового возраста, понимание которых со стороны учителя является чрезвычайно важным для организации работы с учебником. Подчеркнуто, что формирование навыков и умений работать с учебниками и другой учебной литературой длится на протяжении всего обучения. Выяснено, что продуманное использование и совершенствование приемов учебной работы в процессе школьного обучения истории положительно сказывается на развитии интеллектуальных умений и способностей учащихся. Охарактеризованы этапы формирования и развития познавательных умений учащихся. Указано, что использование учителем приемов преподавания истории и усвоение учащимися всей совокупности приемов обучения обеспечивают глубину исторического образования, воспитания и формирования у них соответствующих умений. Акцентировано внимание на эффективных методах и приемах учебной работы, таких как: аналитико-синтетическая обработка текста, применение текста как средства выполнения домашних заданий, применение отдельных элементов текста учебника в рассказе учителя, создание ситуации новизны учебного материала, прием опоры на жизненный опытучащихся, прием создания ощущения успеха.Ways to highlight the formation of students' basic school skills to work with the textbook in teaching history. The characteristic features of psychiatric adolescent students, understanding that the teacher is extremely important for the organization of this tutorial. Stressed that the skills and abilities to work with textbooks and other educational literature lasts throughout the study. It was found that the judicious use and improvement of methods of academic work in school history has a positive impact on the development of intellectual skills and abilities of students. We characterize the stages of formation and development of cognitive skills of students. Indicated that the use of methods of teaching history teacher and the students mastering the entire set of training methods provide the depth of historical education, training and shaping their respective abilities. Accentuated by methods and practices of educational work, such as analytical and synthetic processing of text, use text as a means of doing homework, using the individual elements of the text in the textbook story of a teacher, create a situation of novelty of educational material, technique relying on experience students receive create a feeling of success.
  Повний текст PDF - 154.652 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Трухан О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Трухан О. Організація роботи з підручником учнів основної школи на уроках історії / О. Трухан // Рідна школа. - 2011. - № 8-9. - С. 36-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_8-9_9.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Трухан Олександр Феодосійович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського