Наукова періодика України Рідна школа


Бойко А. 
Упровадження інновацій як чинник оптимізації співвідношення педагогічної теорії і практики / А. Бойко // Рідна школа. - 2011. - № 8-9. - С. 15-22. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_8-9_6
Обгрунтовано специфіку співвідношення педагогічної теорії та практики за умов модернізації системи освіти України. Встановлено, що процес упровадження наукової ідеї в масову практику реалізується найбільш оперативно за умов обов'язковості. Виділено три основні стратегії змін у освіті, а саме: локальні, модульні й системні перетворення. Підкреслено, що у діяльності навчального закладу зміни потрібно впроваджувати поступово: від простого до складного, від локальних змін до модульних, а потім до програми системного розвитку школи. Доведено, що упровадження педагогічних інновацій є головним чинником оптимізації співвідношення педагогічної теорії та практики. Визначено недоліки, що гальмують оптимізацію у співвідношенні теорії та практики. Охарактеризовано найбільш значущі для практики праці вчених та діяльність з упровадження інновацій Національної академії педагогічних наук України. Вказано, що розгортання в Україні широкого інноваційного руху, який наближає теоретичні пошуки до практики, водночас потребує оптимізації шляхом організації систематичного, оперативного та повного впровадження.Обоснована специфика соотношения педагогической теории и практики в условиях модернизации системы образования Украины. Установлено, что процесс внедрения научной идеи в массовую практику реализуется наиболее оперативно при условии обязательности. Выделены три основные стратегии изменений в образовании, а именно локальные, модульные и системные преобразования. Подчеркнуто, что в деятельности учебного учреждения изменения необходимо внедрять постепенно: от простых к сложным, от локальных изменений к модульным, а после к программе системного развития школы. Доказано, что внедрение педагогических инноваций является главным фактором оптимизации соотношения педагогической теории и практики. Определены недостатки, которые тормозят оптимизацию в соотношении теории и практики. Охарактеризованы наиболее значимые для практики труды ученых и деятельность по внедрению инноваций Национальной академии педагогических наук Украины. Указано, что развертывание в Украине широкого инновационного движения, которое приближает теоретические поиски к практике, одновременно требует оптимизации путем организации систематического, оперативного и полного внедрения.In the article the specific of correlation of pedagogical theory and practice in the conditions of modernization of the educational system of Ukraine is grounded. It is proved that introduction of pedagogical innovations comes forward as a main factorof optimization of their correlation. The most meaningful for practice works of scientists and activity in introduction of innovations of the National Academy of Pedagogical Sciences of Ukraine are characterized.
  Повний текст PDF - 179.65 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Бойко А.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Бойко А. Упровадження інновацій як чинник оптимізації співвідношення педагогічної теорії і практики / А. Бойко // Рідна школа. - 2011. - № 8-9. - С. 15-22. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_8-9_6.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Бойко Алла Микитівна (педагогічні науки)
  • Бойко Анна Едуардівна (педагогічні науки)
  • Бойко Анжела Іванівна (філософські науки)
  • Бойко Андріана Тиберіївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського