Наукова періодика України Рідна школа


Березівська Л. 
Диференціація навчання як форма індивідуального підходу до дитини у працях українських педагогів (1917–1920 роки) / Л. Березівська // Рідна школа. - 2011. - № 8-9. - С. 75-80. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_8-9_18
Розкрито ідеї українських педагогів 1917 - 1920 рр. щодо диференціації навчання як форми індивідуального підходу до дитини. Зазначено, що ще за умов Російської імперії, до якої входила більшість українських земель, вітчизняні педагоги, критикуючи станову, авторитарну шкільну освіту, висловлювали міркування про запровадження й реалізацію принципу індивідуалізації навчання, що й стало підгрунтям для розроблення ідеї диференціації педагогічного процесу в період національно-демократичної революції, становлення української державності. Підкреслено роль українських педагогів у розробці та запровадженні принципів доступності освіти для всіх станів та її обов'язковості, безоплатності, світськості, націоналізації шкільної освіти. Проаналізовано публікації українських педагогів 1917 - 1920 рр. Доведено, що впродовж вказаного періоду українські педагоги інтенсивно працювали над розробленням нової гуманістичної моделі шкільної освіти, відповідно до якої в центрі навчального процесу мала перебувати особистість дитини з її здібностями, нахилами та інтересами.Раскрыты идеи украинских педагогов 1917 - 1920 гг., касающиеся дифференциации обучения как формы индивидуального подхода к ребенку. Отмечено, что еще в условиях Российской империи, в которую входило большинство украинских земель, отечественные педагоги, критикуя сословное, авторитарное школьное образование, высказывали соображения про внедрение и реализацию принципа индивидуального обучения, что и стало основой для разработки идеи дифференциации педагогического процесса в период национально-демократической революции, становления украинской государственности. Подчеркнута роль украинских педагогов в разработке и внедрении принципов доступности образования для всех сословий и его обязательности, бесплатности, светскости, национализации школьного образования. Проанализированы публикации украинских педагогов 1917 - 1920 гг. Доказано, что на протяжении указаного периода украинские педагоги интенсивно работали над разработкой новой гуманистической модели школьного образования, в соответствии с которой в центре учебного процесса должна находиться личность ребенка с ее способностями, склонностями и интересами.Discloses the idea of Ukrainian teachers 1917 - 1920, relating to education as a form of differentiation of individual approach to the child. It is noted that even in the Russian Empire, which included most of the Ukrainian lands, local teachers, criticizing birth, authoritarian schooling, have expressed concerns about the introduction and implementation of the principle of individual training, which was the basis for developing the idea of differentiation of the educational process during the national Democratic Revolution and the formation of the Ukrainian statehood. The role of Ukrainian teachers in developing and implementing the principles of access to education for all classes and compulsory, free, secular, nationalization of education. Ukrainian teachers analyzed publication 1917 - 1920 period. It is proved that for 1917 - 1920's Ukrainian teachers worked intensively on the development of a new humanistic school, according to which the center of the educational process shall be the personality of the child with her abilities, aptitudes and interests.
  Повний текст PDF - 160.159 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Березівська Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Березівська Л. Диференціація навчання як форма індивідуального підходу до дитини у працях українських педагогів (1917–1920 роки) / Л. Березівська // Рідна школа. - 2011. - № 8-9. - С. 75-80. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_8-9_18.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Березівська Лариса Дмитрівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського