Наукова періодика України Рідна школа


Бондар Л. 
Відображення ідей про диференційований підхід до навчання у змісті освіти початкової школи (кінець ХІХ ст. – до 1917 р.) / Л. Бондар // Рідна школа. - 2011. - № 8-9. - С. 69-74. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_8-9_17
Розглянуто типи державних початкових шкіл кінця ХІХ - початку ХХ ст. Зазначено, що до 1917 р. початкова школа Росії залишалася багатотиповою, у країні діяло близько 60 типів початкових навчальних закладів, що мали різні статути та програми, відомчу належність. Встановлено, що ідея диференціації змісту початкової освіти втілювалася у навчальних програмах і планах державних народних шкіл: однокласних, двокласних шкіл, повітових, міських і сільських училищ. Проаналізовано зміст навчальних планів і програм як документів, що відображали особливості диференціації початкової освіти означеного періоду. Встановлено, що диференціація навчально-виховного процесу здійснювалася за соціальним станом та гендерною ознакою. З'ясовано, що освітня політика Міністерства народної освіти Російської імперії спрямовувалася насамперед, на утвердження в народі релігійно-моральних і вірнопідданських переконань.Рассмотрены типы государственных начальных школ конца XIX - начала XX вв. Отмечено, что до 1917 г. начальная школа России оставалась многотиповой, в стране действовало около 60 типов начальных учебных учреждений, которые имели разные уставы и программы, ведомственную принадлежность. Установлено, что идея дифференциации содержания начального образования воплощалась в учебных программах и планах государственных народных школ: одноклассных, двуклассных школ, поветовых, городских и сельских училищ. Проанализировано содержание учебных планов и программ как документов, которые отражали особенности дифференциации начального образования обозначенного периода. Установлено, что дифференциация учебно-воспитательного процесса осуществлялась по социальному положению и гендерному признаку. Выяснено, что образовательная политика Министерства народного образования Российской империи была направлена, прежде всего, на утверждение в народе религиозно-моральных и верноподданнических убеждений.Consider the types of public elementary schools in the late XIX - early XX centuries. It is noted that before 1917 Russia remained an elementary school mnogotipovoy, there were about 60 types of primary educational institutions, which have different statutes and programs, departmental affiliation. It is established that the idea of differentiating the content of primary education embodied in the curriculum and plans for the state of public schools: one-class, dvuklassnyh schools povet, urban and rural schools. Analyzed the content of curricula and programs such as documents, which reflect the features of the differentiation of primary education indicated period. It is established that the differentiation of the educational process was carried out bysocial status and gender. It was found that the educational policy of the Ministry of Education of the Russian Empire was aimed primarily at people in the assertion of religious and moral convictions and loyal.Розглянуто державну освітню політику, зміни в структурі та змісті початкової освіти, що залежали від шкільних реформ, впроваджуваних у контексті суспільно-політичних, соціально-економічних і культурних змін. Проаналізовано навчальні плани й програми означеного періоду. Відзначено, що питання вдосконалення змісту освіти актуальні і на сучасному етапі розвитку освіти. Вказано, що спільність мети й завдань освіти має органічно поєднуватися з різноманітністю шкіл, гнучкістю навчальних планів і програм, організацією диференційованого навчання.Рассмотрена государственная образовательная политика, изменения в структуре и содержании начального образования, которые зависели от школьных реформ, внедряемых в контексте общественно-политических, социально-экономических и культурных изменений. Проанализированы учебные планы и программы обозначенного периода. Отмечено, что вопросы совершенствования содержания образования актуальны и на современном этапе развития образования. Указано, что общность целей и задач образования должна органично сочетаться с разнообразием школ, гибкостью учебных планов и программ, организацией дифференцированного обучения.Considered by the state education policies , changes in the structure and content of primary education, which depended on school reforms implemented in the context of socio - political , socio - economic and cultural change. Placed curricula and programs over a specified period . It is noted that the issues of improving the educational content relevant and at the present stage of development of education. Indicated that the common goals and objectives of education should blend seamlessly with a variety of schools, flexible curricula and programs , the organization of differentiated instruction .
  Повний текст PDF - 161.819 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Бондар Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Бондар Л. Відображення ідей про диференційований підхід до навчання у змісті освіти початкової школи (кінець ХІХ ст. – до 1917 р.) / Л. Бондар // Рідна школа. - 2011. - № 8-9. - С. 69-74. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_8-9_17.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Бондар Леся Вікторівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського