Наукова періодика України Рідна школа


Скиба М. 
Формування в учнів екологічних понять у процесі вивчення природознавства (5-й клас) / М. Скиба // Рідна школа. - 2011. - № 7. - С. 43-47. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_7_11
Актуалізовано необхідність формування у молодого покоління екологічної культури й екологічних переконань. Висвітлено характерні особливості екологічних понять як засобу природоохоронної освіти. Наведено державні вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів за програмою з природознавства. Розкрито методи та методичні прийоми формування у школярів екологічних понять і визначено групи понять, що розглядаються у процесі вивчення природознавства у V класі. Підкреслено значення екологічних знань для формування екологічної культури учнів і вироблення вмінь природоохоронної діяльності.Актуализирована необходимость формирования у молодого поколения экологической культуры и экологических убеждений. Освещены характерные особенности экологических понятий как средства природоохранного образования. Представлены государственные требования к уровню общеобразовательной подготовки учащихся по программе природоведения. Раскрыты методы и методические приемы формирования у школьников экологических понятий и определены группы понятий, рассматриваемых в процессе изучения природоведения в V классе. Подчеркнуто значение экологических знаний для формирования экологической культуры учащихся и выработки умений природоохранной деятельности.In the article there are the most effective methods and techniques of the formation of the ecological concepts of pupils in the process of learning natural science. The article stressed the importance of ecological knowledge for the formation of ecological culture of young people, development of skills of environmental activities.Окреслено ефективні методи та прийоми формування у школярів екологічних понять у процесі вивчення природознавства у VI класі. Розглянуто групи екологічних понять. Систематизовано основні екологічні поняття, що формуються в процесі вивчення курсу "Природознавство" в VI класі. Проаналізовано наявні посібники з природознавства на предмет застосування різних методів та прийомів формування екологічних знань та умінь учнів. Наведено приклади завдань для формування екологічних понять, а також закріплення й розвитку знань. Зазначено, що найбільш доцільними методами та методичними прийомами під час вивчення курсу "Природознавство" є бесіди, спостереження, демонстрування відеофільмів, ілюстрацій, постановка проблемних запитань, творчі завдання, заповнення таблиць,виконання практичних робіт. Наголошено на ефективності проведення позакласних заходів для поглиблення та розширення екологічних знань, таких як конкурс малюнків на екологічну тему, проведення тематичних свят.Очерчены методы и приемы формирования у школьников экологических понятий в процессе изучения естествознания в VI классе. Рассмотрены группы экологических понятий. Систематизированы основные экологические понятия, которые формируются в процессе изучения курса "Естествознание" в VI классе. Проанализированы имеющиеся пособия по естествознанию на предмет применения различных методов и приемов формирования экологических знаний и умений учащихся. Приведены примеры задач для формирования экологических понятий, а также закрепления и развития знаний. Отмечено, что наиболее целесообразными методами и методическими приемами при изучении курса "Естествознание" являются беседы, наблюдения, демонстрации видеофильмов, иллюстраций, постановка проблемных вопросов, творческие задания, заполнение таблиц, выполнение практических работ. Отмечена эффективность проведения внеклассных мероприятий для углубления и расширения экологических знаний, таких как конкурс рисунков на экологическую тему, проведение тематических праздников.Are outlined methods and techniques of forming a school of environmental concepts in the study of natural science in the VI class. The groups of ecological concepts. Systematized the basic ecological concepts, which are formed during the course, "Natural Science" in the VI class. Analyzed the available benefits in the natural sciences for the application of various methods and techniques in the formation of environmental knowledge and skills of students. Examples of the problems for the formation of ecological concepts, as well as consolidate and build knowledge. It is noted that the most appropriate methods and instructional techniques in the study course "Natural" are interviews, observations, demonstrations, videos, artwork, statement of problem issues, creative assignments, filling out tables, a number of case work. Marked efficacy of extra-curricular activities to enhance and expand environmental awareness, such as a drawing competition on environmental issues, thematic festivals.
  Повний текст PDF - 766.111 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Скиба М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Скиба М. Формування в учнів екологічних понять у процесі вивчення природознавства (5-й клас) / М. Скиба // Рідна школа. - 2011. - № 7. - С. 43-47. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_7_11.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Скиба Марія Михайлівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського