Наукова періодика України Рідна школа


Столяренко О. 
Психолого-педагогічні умови формування толерантності у міжособистісних взаєминах студентів ВНЗ / О. Столяренко // Рідна школа. - 2011. - № 6. - С. 46-50. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_6_9
Визначено зміст толерантності як особистісної якості, що є складовою гуманістичної спрямованості особистості та визначається її ціннісним ставленням до інших людей. Відзначено, що для майбутнього фахівця толерантність є регулятором його професійної та позапрофесійної діяльності, сприяє його становленню як професіонала. З'ясовано, що важливою педагогічною умовою формування толерантності є орієнтація міжособистісної взаємодії студентів на суб'єкт-суб'єктну особистісну модель взаємин. Виділено типи міжособистісної взаємодії. Акцентовано увагу на найважливіших аспектах моделі: на розвитку в студентів ВНЗ здатності до усвідомлення себе як суб'єктів спілкування, готовності до саморегуляції і формуванні у них здатності до прийняття іншої людини. Запропоновано спеціально розроблений семінар-тренінг за умов навчального закладу, який сприяє формуванню толерантності у студентів.Определено содержание толерантности как личностного качества, что является составляющей гуманистической направленности личности и определяется ее ценностным отношением к другим людям. Отмечено, что для будущего специалиста толерантность является регулятором его профессиональной и позапрофессиональной деятельности, способствует его становлению как профессионала. Выяснено, что важным педагогическим условием формирования толерантности является ориентация межличностного взаимодействия студентов на субъект-субъектную личностную модель взаимоотношений. Выделены типы межличностного взаимодействия. Акцентировано внимание на двух важнейших аспектах модели: на развитии у студентов ВУЗ способности к осознанию себя как субъектов общения, готовности к саморегуляции и формировании у них способности к принятию другого человека. Предложен специально разработанный семинар-тренинг в условиях учебного заведения, который способствует формированию толерантности у студентов.The content of tolerance, as a personal quality that is part of a humanistic orientation and identity is determined by its ratio of value to others. It is noted that for the future specialist tolerance is a regulator of its professional activity contributes to its formation as a professional top grade. It was found that an important condition for the formation of teaching tolerance is to focus students on the interpersonal interactions of subject-subject model of personal relationships. Three types of interpersonal interaction. Accentuated the two most important aspects of the model: the development of university students have the ability to recognize themselves as subjects of communication, willingness to self-regulation and the formation of their ability to adopt another person. Proposed specially designed training workshop in a school which promotes tolerance among students.
  Повний текст PDF - 674.676 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Столяренко О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Столяренко О. Психолого-педагогічні умови формування толерантності у міжособистісних взаєминах студентів ВНЗ / О. Столяренко // Рідна школа. - 2011. - № 6. - С. 46-50. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_6_9.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Столяренко Олена Вікторівна (педагогічні науки)
  • Столяренко Оксана Василівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського