Наукова періодика України | Рідна школа | ||
Панасенко Е. Зміст і структура експерименту як методу наукового дослідження у теорії та практиці вітчизняної педагогіки (1945–1991 рр.) / Е. Панасенко // Рідна школа. - 2011. - № 11. - С. 28-35. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_11_10 Актуалізовано вивчення теоретико-методологічних засад, ролі та місця педагогічного експерименту в системі наукових методів досліджень та визначення його функцій. На основі грунтовного аналізу науково-педагогічних джерел стосовно експериментального методу у вітчизняній педагогічній науці та практиці радянської доби (1945 - 1991 pp.) розроблено структурно-логічну модель експерименту. Визначено принципи, якими необхідно керуватися під час підготовки та проведення педагогічного експерименту. Виокремлено основні фази в структурі педагогічного експерименту, що відображають його організацію, проведення та завдання: пошукова, концептуальна, прогностична (планування), організаційна, технологічна, узагальнення та впровадження результатів, рефлексії, контролю та оцінювання. Детально розглянуто та охарактеризовано зміст кожної з фаз.Актуализировано исследование теоретико-методологических основ, роли и места педагогического эксперимента в системе научных методов исследований. На основе обстоятельного анализа научно-педагогических источников по экспериментальному методу в отечественной педагогической науке и практике советской эпохи (1945 - 1991 гг.) разработана структурно-логическая модель эксперимента. Определены принципы, которыми необходимо руководствоваться при подготовке и проведении педагогического эксперимента. Выделены основные фазы в структуре педагогического эксперимента, отражающие его организацию, проведение и задачи: поисковая, концептуальная, прогностическая (планирование), организационная, технологическая, обобщение и внедрение результатов, рефлексии, контроля и оценки. Детально рассмотрено и охарактеризовано содержание каждой из фаз.In the article on the base of the theoretical analysis of experimental method in the national pedagogical science and practice (1945-1991) a structural and logical model of the experiment was created. The author identified the main phases of preparingand conducting of the pedagogical experiment and revealed their contents. Цитованість авторів публікації: Бібліографічний опис для цитування: Панасенко Е. Зміст і структура експерименту як методу наукового дослідження у теорії та практиці вітчизняної педагогіки (1945–1991 рр.) / Е. Панасенко // Рідна школа. - 2011. - № 11. - С. 28-35. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_11_10.Додаткова інформація про автора(ів) публікації: (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці) Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
|
|
Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського |