Наукова періодика України Рідна школа


Гайдай І. 
Сутність і зміст понять "педагогічна занедбаність" та "соціальна занедбаність": теоретичний аналіз / І. Гайдай // Рідна школа. - 2011. - № 10. - С. 74-77. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_10_22
Зроблено теоретичний аналіз проблеми педагогічної занедбаності, підкреслено актуальність проблеми особистісного розвитку педагогічно занедбаних дітей. Уточнено змістове наповнення понять "педагогічна занедбаність" та "соціальна занедбаність", проаналізовано їх зв'язок з поняттями "соціальна дезадаптація" та "шкільна дезадаптація", "важковиховуваність". Підсумовано існування протилежних підходів у розгляді наведених понять: від тотожності до констатації антиномічності в дефініціях, змістовій компоненті даних понять. Констатовано наявність спільного для них в характеристиці девіантної дитячої поведінки, яку запропоновано розглядати в такій градації: педагогічна занедбаність (виявляється в навчально-виховному процесі) - соціальна занедбаність (поведінка в суспільстві). Запропоновано напрями подальших досліджень особистісних характеристик педагогічно занедбаних учнів і розробленні методичних рекомендацій щодо подолання педагогічної занедбаності серед дітей молодшого віку.Сделан теоретический анализ проблемы педагогической запущенности, подчеркнута актуальность проблемы личностного развития педагогически запущенных детей. Уточнено содержательное наполнение понятий "педагогическая запущенность" и "социальная запущенность", проанализирована их связь с понятиями "социальная дезадаптация" и "школьная дезадаптация", "трудновоспитуемость". Подытожено существование противоположных подходов в рассмотрении обозначенных понятий: от тождества к констатации антиномичности в дефинициях, содержательной компоненте данных понятий. Констатировано наличие общего для них в характеристике девиантного детского поведения, которое предложено рассматривать в следующей градации: педагогическая запущенность (проявляется в учебно-воспитательном процессе) - социальная запущенность (поведение в обществе). Предложены направления дальнейших исследований личностных характеристик педагогически запущенных учащихся и разработке методических рекомендаций по преодолению педагогической запущенности среди детей младшего возраста.Essence and maintenance of concepts "pedagogical neglect" and "social neglect" is defined, their connection with concepts "disadaptation" and "heavy breeding" is analyzed.
  Повний текст PDF - 141.034 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Гайдай І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Гайдай І. Сутність і зміст понять "педагогічна занедбаність" та "соціальна занедбаність": теоретичний аналіз / І. Гайдай // Рідна школа. - 2011. - № 10. - С. 74-77. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2011_10_22.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Гайдай Ірина Олегівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського