Наукова періодика України Рідна школа


Васьківська Г. 
Роль природничо-гуманітарних наук у процесі формування в учнів системи знань про людину / Г. Васьківська // Рідна школа. - 2010. - № 9. - С. 36-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_9_9
Проаналізовано проблему співвідношення наукового і навчального пізнання. Акцентовано увагу на тезі, що в освітньому процесі повинні використовуватись такі наукові знання, засоби навчання, освітні технології й методики, дисципліни й курси, які здатні відображати фундаментальні моменти двоєдиного процесу інтеграції й диференціації в науці, використовувати досягнення кібернетики, синергетики та інших галузей знання, що виникають на суміжжі наук і дають змогу виходити на системний рівень пізнання дійсності, бачити й використовувати механізми самоорганізації й саморозвитку явищ та процесів з урахованням вікових особливостей психології старшокласників, опиратися на природний у підлітковому віці інтерес до себе та інших. Відзначено, що на уроках мають широко застосовуватися діалогові методи роботи; доведено необхідність формування звички мислити в широкому міждисциплінарному полі знань, що має грунтуватися на загальнолюдських цінностях. Резюмовано, що формування системи знань про людину має відбуватися шляхом гуманізації змісту освіти та методів навчання, охоплювати всі природничі та гуманітарні знання, правдиво відображати наявні суспільні досягнення, стимулювати логічний аналіз і порівняння різних думок щодо однакових питань.Проанализирована проблема соотношения научного и учебного познания. Акцентировано внимание на тезисе, что в образовательном процессе должны использоваться такие научные знания, средства обучения, образовательные технологии и методики, дисциплины и курсы, которые способны отражать фундаментальные моменты двуединого процесса интеграции и дифференциации в науке, достижения кибернетики, синергетики и других областей знания, возникающих на стыках наук и позволяющих выходить на системный уровень познания действительности, видеть и использовать механизмы самоорганизации и саморазвития явлений и процессов, учитывая возрастные особенности психологии старшеклассников и опираться на природный в подростковом возрасте интерес к себе и другим. Отмечено, что на уроках должны широко применяться диалоговые методы работы; доказана необходимость формирования привычки мыслить в широком междисциплинарном поле знаний, которая должна основываться на общечеловеческих ценностях. Резюмировано, что формирование системы знаний о человеке должно происходить путем гуманизации содержания образования и методов обучения, охватывать все естественные и гуманитарные знания, правдиво отражать имеющиеся общественные достижения, стимулировать логический анализ и сравнение различных мнений относительно одинаковых вопросов.In this article the problem of correlation between scientific and educative cognition is analyzed; the necessity of combination of natural sciences and humanities for the forming of knowledge system about human being among the students is shown.
  Повний текст PDF - 485.779 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Васьківська Г.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Васьківська Г. Роль природничо-гуманітарних наук у процесі формування в учнів системи знань про людину / Г. Васьківська // Рідна школа. - 2010. - № 9. - С. 36-40. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_9_9.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Васьківська Галина Олексіївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського