Наукова періодика України Рідна школа


Долецька С. 
Шкільний підручник з історії рідного краю: минуле і сьогодення / С. Долецька // Рідна школа. - 2010. - № 6. - С. 64-67. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_6_16
Відзначено важливу функцію краєзнавства, як частини системи патріотичного виховання в контексті вимог сьогодення, збереження єдності суспільства, виховання толерантних відносин. Розглянуто історичний аспект проблеми впровадження до шкільної програми курсу країнознавства. Акцентовано увагу на маловідомих дослідженнях з цього питання, які містять спроби систематизації матеріалу за деякими регіонами, над якими працювали професійні військові: військово-статистичні огляди 69-ти губерній і областей імперії, а також діяльності Таврійського губернського земства на початку XX ст. щодо видання першого підручника з батьківщинознавства. Окреслено основні напрями діяльності відділу народної освіти та ради, яка займалась питанням видання підручника з батьківщинознавства, консультування з іншими губернськими управами щодо видання підручника для школи з описом їх губернії, надання пропозицій повітами щодо структури підручника. Підкреслено значення цієї дисципліни в патріотичному вихованні та необхідності її вивчення в сучасній початковій школі. Запропоновано розглянути концепцію підручника з історії Євпаторії, яку розробляє кафедра історії і правознавства Євпаторійського педагогічного факультету Кримського гуманітарного університету. Висвітлено основні положення цієї концепції: курс побудовано як антропологічно орієнтований; провідною ідеєю курсу є думка про те, що історія міста, його культура, населення є частиною світової культури, спільноти; теми курсу пов'язано з проблемами сьогодення і минулого; курс задумано не лише як аудиторний, а й як екскурсійний.Отмечено значение краеведения, как части системы патриотического воспитания в контексте требований настоящего, сохранения единства общества, воспитания толерантных отношений. Рассмотрен исторический аспект проблемы внедрения в школьную программу курса краеведения. Акцентировано внимание на малоизвестных исследованиях по этому вопросу, содержащие попытки систематизации материала по некоторым регионам, над которыми работали профессиональные военные: военно-статистические обзоры 69-ти губерний и областей империи, а также деятельность Таврического губернского земства в начале XX в. по изданию первого учебника по краеведению. Определены основные направления деятельности отдела народного образования и совета, который занимался вопросом издания учебника по краеведению, консультирование с другими губернскими управами по изданию учебника для школы с описанием их губернии, предоставление предложений уездами относительно структуры учебника. Подчеркнуто значение этой дисциплины в патриотическом воспитании и необходимости ее изучения в современной начальной школе. Предложено рассмотреть концепцию учебника по истории Евпатории, которую разрабатывает кафедра истории и правоведения Евпаторийского педагогического факультета Крымского гуманитарного университета. Освещены основные положения этой концепции: курс построен как антропологически ориентированный; ведущей идеей курса является мнение о том, что история города, его культура, население является частью мировой культуры, сообщества; темы курса связаны с проблемами настоящего и прошлого, курс задуман не только как аудиторный, но и как экскурсионный.In the article the problem of introduction of the course "Local history" into the school curriculum has been viewed. Special attention has been drawn to the little-known research in this question as well as the activity of the Tavriysko provincial zemstvo at the beginning of the 20th century since the first textbook on local history was published. The author puts emphasis on the role of this discipline as the means of patriotic upbringing and the necessity of its studying at the contemporary primary school.
  Повний текст PDF - 503.208 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Долецька С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Долецька С. Шкільний підручник з історії рідного краю: минуле і сьогодення / С. Долецька // Рідна школа. - 2010. - № 6. - С. 64-67. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_6_16.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Долецька Світлана Валентинівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського