Наукова періодика України Рідна школа


Котова Л. 
Технологія підготовки майбутніх учителів музики до публічних виступів / Л. Котова, В. Погорєлова // Рідна школа. - 2010. - № 6. - С. 49-53. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_6_13
Висвітлено технологію навчання майбутніх учителів музики в процесі інструментальної підготовки до публічних виступів. Розглянуто етапи формування навичок гри перед аудиторією, що здійснюється завдяки становленню емоційної стійкості: перший етап - становлення емоційної стійкості під час опрацювання творів; другий - підготовка майбутніх фахівців до сценічної гри шляхом розвитку емоційної стійкості під час репетиційного програвання творів; третій - виявлення виконавцем притаманного саме йому оптимізму збудження як для програми в цілому, так і для кожного твору окремо. Визначено стрес-фактори, які можуть виникнути під час програвання твору: відволікання уваги; стресори, що викликають відчуття страху; стресори, що зумовлюють появу неприємних фізичних відчуттів тощо. Зауважено, що організація виступів з метою підготовки до гри в емоціогенній ситуації відбувається з урахуванням таких вимог: поступове збільшення частоти виступів; поступове підвищення значущості форми звітності. Обгрунтовано, що поступове збільшення частоти виступів зменшує силу негативної дії емоціогенних умов, виховує адекватне реагування на появу нових подразників. Експериментально апробовано модель підготовки майбутніх учителів музики до гри перед публікою, виявлено її позитивні результати.Рассмотрена технология обучения будущих учителей музыки в процессе инструментальной подготовки к сценическим выступлениям. Рассмотрены этапы формирования навыков игры перед аудиторией, осуществляемые благодаря становлению эмоциональной устойчивости: первый этап - становление эмоциональной устойчивости при изучении произведений, второй - подготовка будущих специалистов к сценической игре путем развития эмоциональной устойчивости во время репетиционного воспроизведения произведений, третий - выявление исполнителем присущего именно ему оптимизма возбуждения как для программы в целом, так и для каждого произведения отдельно. Определены стресс-факторы, которые могут возникнуть во время проигрывания произведения: отвлечение внимания; стрессоры, вызывающие чувство страха; стрессоры, обусловливающие появление неприятных физических ощущений. Замечено, что организация выступлений с целью подготовки к игре в эмоциогенных ситуациях происходит с учетом следующих требований: постепенное увеличение частоты выступлений, постепенное повышение значимости формы отчетности. Обосновано, что постепенное увеличение частоты выступлений уменьшает силу негативного воздействия эмоциогенных условий, воспитывает адекватное реагирование на появление новых раздражителей. Экспериментально апробировано модель подготовки будущих учителей музыки к игре перед публикой, выявлены ее положительные результаты.The results of complex research on the future teachers of music training for the stage performance are presented in the article. It describes the efficient methods of with performers' emotional firmness during the work with musical composition.
  Повний текст PDF - 533.208 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Котова Л.
  • Погорєлова В.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Котова Л. Технологія підготовки майбутніх учителів музики до публічних виступів / Л. Котова, В. Погорєлова // Рідна школа. - 2010. - № 6. - С. 49-53. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_6_13.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Котова Ліна Миколаївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського