Наукова періодика України Рідна школа


Костолович М. 
Педагогічні умови активізації творчого потенціалу підлітків у процесі краєзнавчої роботи / М. Костолович // Рідна школа. - 2010. - № 3. - С. 64-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_3_19
Розглянуто проблему активізації творчого потенціалу підлітків (ТПП) у процесі краєзнавчої роботи (КР) загальноосвітньої школи (ЗОШ). Обгрунтовано та розроблено концептуальні підходи, критерії відбору та побудови різнорівневого змісту, форми, методи та педагогічні умови активізації ТПП у процесі КР ЗОШ, визначено їх ефективність. Розкрито змістові характеристики поняттєво-категоріального апарату дослідження, розглянуто його базові поняття як дієвий світоглядно-методологічний засіб пізнання особистістю об'єктів довкілля в процесі КР. Визначено функції та удосконалено класифікацію принципів активізації ТПП у процесі організації та здійснення КР ЗОШ, що забезпечує ефективність розробленого й запровадженого в практику навчального змісту, удосконалених форм і методів формування досліджуваного феномену. Розкрито теоретичні основи особистісно орієнтованих методик активізації ТПП і визначено їх структурні та функціональні компоненти.Висвітлено педагогічні умови для забезпечення результативності активізації творчого потенціалу підлітків у краєзнавчій роботі в загальноосвітній школі: урахування єдності мети та завдань навчально-виховного процесу, зокрема, логіко-дидактичного аналізу навчального матеріалу; реалізація міжпредметних зв'язків і використання інтегрованих завдань як умова комплексного підходу до навчання і виховання; теоретичне обгрунтування й розроблення в їх логічній єдності змісту, форм, методів і педагогічних умов активізації творчого потенціалу підлітків на рівні співпраці та співтворчості в системі "учитель-учень"; урахування особистісно-орієнтованого підходу до побудови, системності, наступності та логічної єдності виховних заходів та їх практичної спрямованості щодо активізації творчого потенціалу підлітків; спрямування навчально-виховної діяльності на посилення рефлексивних процесів. Розкрито побудову навчально-виховного процесу не тільки за допомогою педагогічних умов, а й з позиції учня, враховуючи його потреби й інтереси.Освещены педагогические условия для обеспечения результативности активизации творческого потенциала подростков в краеведческой работе в общеобразовательной школе: учета единства цели и задач учебно-воспитательного процесса, в частности, логико-дидактического анализа учебного материала; реализация межпредметных связей и использования интегрированных задач как условие комплексного подхода к обучению и воспитанию; теоретическое обоснование и разработка в их логической единства содержания, форм, методов и педагогических условий активизации творческого потенциала подростков на уровне сотрудничества и сотворчества в системе "учитель-ученик"; учета личностно-ориентированного подхода к построению, системности, преемственности и логической единства воспитательных мероприятий и их практической направленности в активизации творческого потенциала подростков; направления учебно-воспитательной деятельности на усиление рефлексивных процессов. Раскрыто построение учебно-воспитательного процесса не только с помощью педагогических условий, но и с позиции ученика, учитывая его потребности и интересы.The article deals with some pedagogical conditions concerning securing the effectiveness of activating teenagers' creative potential in the process of work on regional ethnography in secondary school. The author tries to reveal the structure of educational-training process not only with the help of pedagogical conditions but also with a pupil's position, talking into consideration their needs and interests.
  Повний текст PDF - 415.35 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Костолович М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Костолович М. Педагогічні умови активізації творчого потенціалу підлітків у процесі краєзнавчої роботи / М. Костолович // Рідна школа. - 2010. - № 3. - С. 64-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_3_19.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Костолович Марія Ігорівна (1978–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського