Наукова періодика України Рідна школа


Грищенко С. 
Самоактуалізація майбутнього фахівця соціальної сфери в контексті організації самостійної навчальної діяльності / С. Грищенко // Рідна школа. - 2010. - № 3. - С. 36-39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_3_12
Розглянуто питання самоактуалізації (СА) як мотиваційної та ціннісно-змістової частини самореалізації особистості майбутнього фахівця соціальної сфери (МФСС). Зазначено, що лише 2 - 4 % студентів можуть навчатися самостійно, що є виявом глибокого протиріччя між навчальними планами та реальними можливостями студентів, яке зумовлено, головним чином, традиційним навчанням у середній школі й індивідуальними психологічними особливостями студентів (як невпевненість у собі, страх перед труднощами). Розкрито потенційні можливості процесу СА особистості щодо вдосконалення викладачем організації самостійної навчальної діяльності студента та підвищення ефективності її здійснення за умов ВНЗ: пов'язувати завдання з досвідом студента; прогнозувати потенційні труднощі, спонукати студента не боятися приймати рішення; урізноманітнити методики та засоби самостійного набуття знань; стимулювати відповідальне ставлення студента до власних дій; забезпечити системність самостійної діяльності студента; підтримувати позитивний емоційний стан студента; сприяти поступовому звільненню студента від неправильних уявлень про себе. Наголошено на необхідності цілеспрямованого впливу на особистість МФСС для підвищення результативності СА та самостійної навчальної діяльності.Рассмотрены вопросы самоактуализации (СА) как мотивационной и ценностно-смысловой части самореализации личности будущего специалиста социальной сферы (БССС). Отмечено, что лишь 2 - 4 % студентов могут обучаться самостоятельно, что является проявлением глубокого противоречия между учебными планами и реальными возможностями студентов, обусловленное, главным образом, традиционным обучением в средней школе и индивидуальными психологическими особенностями студентов (как неуверенность в себе, страх перед трудностями). Раскрыты потенциальные возможности процесса СА личности по совершенствованию преподавателем организации самостоятельной учебной деятельности студента и повышения эффективности ее осуществления в условиях вуза: связывать задачи с опытом студента; прогнозировать потенциальные трудности, побуждать студента не бояться принимать решения; разнообразить методики и средства самостоятельного приобретения знаний; стимулировать ответственное отношение студента к собственным действиям; обеспечить системность самостоятельной деятельности студента; поддерживать положительное эмоциональное состояние студента; способствовать постепенному освобождению студента от неправильных представлений о себе. Подчеркнута необходимость целенаправленного воздействия на личность БССС для повышения результативности СА и самостоятельной учебной деятельности.Actualization of future specialist of social sphere is necessary making organization of independent educational activity which promotes effectiveness of studies in a pedagogical university.
  Повний текст PDF - 423.48 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Грищенко С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Грищенко С. Самоактуалізація майбутнього фахівця соціальної сфери в контексті організації самостійної навчальної діяльності / С. Грищенко // Рідна школа. - 2010. - № 3. - С. 36-39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_3_12.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Грищенко Світлана Владиславівна (педагогічні науки)
  • Грищенко Світлана Миколаївна (1978–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського