Наукова періодика України Рідна школа


Чернов Б. 
Розвиток ідей щодо методів навчання в історії педагогічної думки (кінець ХIХ – початок ХХ ст.) / Б. Чернов, К. Ковальська // Рідна школа. - 2010. - № 12. - С. 54-57. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_12_15
З метою дослідження еволюції поглядів відомих педагогів і психологів кінця ХІХ - початку ХХ ст. проаналізовано праці П. Ф. Каптерева, В. П. Вахтерова, П. Ф. Лесгафта, П. П. Блонського, в яких характеризуються загальні методи навчання та методи навчання конкретних наук. Відзначено, що у працях названих учених акценти поступово переходили до психологічного обгрунтування відомих методів навчання, а пізніше - на дослідження закономірностей засвоєння знань, умінь і навичок, вікових та індивідуальних особливостей особистості у пізнавальній діяльності. Увагу акцентовано на тому, що всі педагоги ХІХ ст., характеризуючи навчальний процес, особливу увагу приділяли методам навчання та засуджували догматичний метод, пропагували аналітичний, сократичний (або евристичний) й особливо генетичний методи. Підсумовано, що використання даних методів є доцільним у сучасній школі.С целью исследования эволюции взглядов известных педагогов и психологов конца XIX - начала ХХ в. проанализированы труды П. Ф. Каптерева, В. П. Вахтерова, П. Ф. Лесгафта, П. П. Блонского, в которых характеризуются общие методы обучения и методы обучения конкретным наукам. Отмечено, что в работах названных ученых акценты постепенно переходили к психологическому обоснованию известных методов обучения, а позже - на исследование закономерностей усвоения знаний, умений и навыков, возрастных и индивидуальных особенностей личности в познавательной деятельности. Внимание акцентировано на том, что все педагоги XIX в., характеризуя учебный процесс, особое внимание уделяли методам обучения и осуждали догматический метод, пропагандировали аналитический, сократический (или эвристический) и особенно генетический методы. Подытожено, что использование этих методов является целесообразным в современной школе.The evolution of views of famous pedagogues and psychologists of the end of the end of the XIXth - XXth centuries in the methods of education in regarded in the article. The works of P. F. Kapterev, V. P. Vahterov, P. F. Leshaft, P. P. Blonsky are analyzed. Dogmatic, analytical, Socratic (heuristic) and genetic methods of education are characterized.
  Повний текст PDF - 581.271 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Чернов Б.
  • Ковальська К.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Чернов Б. Розвиток ідей щодо методів навчання в історії педагогічної думки (кінець ХIХ – початок ХХ ст.) / Б. Чернов, К. Ковальська // Рідна школа. - 2010. - № 12. - С. 54-57. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_12_15.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського