Наукова періодика України Рідна школа


Плахотнюк О. 
Концепція громадянського виховання у шкільній практиці США / О. Плахотнюк // Рідна школа. - 2010. - № 1-2. - С. 72-77. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_1-2_18
Висвітлено теоретичний аспект громадянського виховання учнівської молоді в США. Визначено головні завдання сучасної концепції громадянського виховання в державних та приватних школах США. Зазначено конкретні підходи до здійснення відповідної стратегії в системі сучасної шкільної освіти США. Виокремлено показники діяльності школи з виховання громадянина. Акцентовано увагу на вихованні у школярів демократичних цінностей, зокрема, через практичні заняття, коли учні розробляють правила поведінки в школі, обирають учнівське управління класу і школи, визначають види навчальної та суспільно корисної діяльності, спілкуються з ровесниками в полікультурному середовищі. Висвітлено основоположну ідею західної методики викладання громадянознавства - "педагогіки співробітництва", яка, на відміну від нашої, передбачає співпрацю учнів. Зазначено про важливість застосування в навчально-виховному процесі принципу міжпредметних зв'язків, який дозволяє найбільш ефективно навчати громадянським якостям, критичному мисленню, прийняттю рішень, роботі в команді, співпраці тощо. Охарактеризовано "Національні стандарти з громадянознавства та управління", розроблених Центром громадянської освіти з підтримки Департаменту освіти США (1997 р.), які служать як рекомендації для створення навчальних програм на місцях. Проаналізовано шкільні програми з громадянознавства, які поділяються на офіційні (формальні) та неофіційні (додаткові) (проекти "Ми люди... Громадянин і Конституція", "Громадянин", "Написання творчих робіт" та ін.). Розглянуто вплив позашкільного середовища на виховання гідного громадянина США. Вказано на недоліки у громадянському вихованні молоді та нові шляхи для покращення викладання громадянської освіти в школі.Освещен теоретический аспект гражданского воспитания учащейся молодежи в США. Определены главные задачи современной концепции гражданского воспитания в государственных и частных школах США. Указаны конкретные подходы к осуществлению соответствующей стратегии в системе современного школьного образования США. Выделены показатели деятельности школы по воспитанию гражданина. Сосредоточено внимание на воспитании у школьников демократических ценностей, в частности, через практические занятия, когда ученики разрабатывают правила поведения в школе, выбирают ученическое управления класса и школы, определяют виды учебной и общественно полезной деятельности, общаются с ровесниками в поликультурной среде. Очерчена основополагающая идея западной методики преподавания граждановедения - "педагогики сотрудничества", которая, в отличие от нашей, предусматривает сотрудничество учеников. Отмечена важность применения в учебно-воспитательном процессе принципа межпредметных связей, позволяющего наиболее эффективно обучать гражданским качествам, критическому мышлению, принятию решений, работе в команде, сотрудничества и т.п. Охарактеризованы "Национальные стандарты по граждановедению и управлению", разработанные Центром гражданского образования при поддержке Департамента образования США (1997 г.), которые служат как рекомендации для создания учебных программ на местах. Проанализированы школьные программы по граждановедению, которые делятся на официальные (формальные) и неофициальные (дополнительные) (проекты "Мы люди ...Гражданин и Конституция", "Гражданин", "Написание творческих работ" и др.). Рассмотрено влияние внешкольного среды на воспитание достойного гражданина США. Указано на недостатки в гражданском воспитании молодежи и новые пути для улучшения преподавания гражданского образования в школе.Analyzed the theoretical aspect of civic education for students in the U.S. Analyzing the problem of the modern concept of civic education in public and private schools in the United States. Identifies specific approaches to the implementation of an appropriate strategy in the system of modern schooling USA. Distinguished performance of schools in educating citizens. Concentrated on education for pupils of democratic values, in particular, through practical exercises, when students are developing codes of conduct in school, choosing pupil management class and school, determine the kinds of educational and social activity, communicate with peers in a multicultural environment. Is outlined the basic idea of western methods of teaching civics - "pedagogy of cooperation", which, unlike ours, provides for cooperation of students. Noted the importance of application in the educational process of the principle of interdisciplinary connections, making the most effective teaching civil qualities, critical thinking, decision making, teamwork, cooperation, etc. We characterize the "National standards for civics and management", developed by the Center for Civic Education with support from U.S. Department of Education (1997), which serve as guidelines for creating educational programs on the ground. Analyzed the curricula of civics, which are divided into the official (formal) and informal (more) (project "We the people ... the Citizen and the Constitution", "Citizen", "Writing of creative works, etc.).The influence of non-formal environmental education at a decent citizen of the United States. Pointing out deficiencies in civic education of young people and new ways to improve the teaching of civic education in school.
  Повний текст PDF - 353.363 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Плахотнюк О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Плахотнюк О. Концепція громадянського виховання у шкільній практиці США / О. Плахотнюк // Рідна школа. - 2010. - № 1-2. - С. 72-77. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_1-2_18.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Плахотнюк Олена Леонідівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського