Наукова періодика України Рідна школа


Бурдун О. 
Особливості впровадження інформаційних технологій у загальноосвітніх школах України (1950–1985 рр.) / О. Бурдун // Рідна школа. - 2010. - № 1-2. - С. 67-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_1-2_17
Проаналізовано особливості впровадження інформаційних технологій у загальноосвітніх навчальних закладах України в період 1950 - 1985 років. Розглянуто період застосування технічних засобів навчання (ТЗН) (до появи комп'ютера) в школах: телевізорів, відео-, аудіомагнітофонів, кінопроекторів, діапроекторів тощо (1950 - 1961 рр.). Наведено статистичні дані з Центрального державного архіву вищих органів влади та управління України щодо забезпечення ними загальноосвітніх закладів. Акцентовано увагу на вивченні в середніх школах основ обчислювальної техніки, зокрема через факультативні курси "Програмування", "Обчислювальна математика", "Векторні простори і лінійне програмування". Виокремлено один із напрямів застосування інформаційних технологій у школі - використання електронних машин для програмованого навчання. Розглянуто питання впровадження в 1970-х роках у навчальний процес мікрокалькуляторів, які на той час були оптимальною матеріально-технічною базою для викладання основ програмування в середніх навчальних закладах. Констатовано, що досвід, накопичений педагогами і науковцями в означений період, дозволяє в майбутньому перейти до більш якісного застосування інформаційних технологій в освіті.Проанализированы особенности внедрения информационных технологий в общеобразовательных учебных заведениях Украины в период 1950 - 1985 годов. Рассмотрен период применения технических средств обучения (ТСО) (до появления компьютера) в школах: телевизоров, видео-, магнитофонов, кинопроекторов, диапроектор т.д. (1950 - 1961 гг.) Приведены статистические данные из Центрального государственного архива высших органов власти и управления Украины относительно обеспечения ими общеобразовательных учреждений. Сосредоточено внимание на изучении в средних школах основ вычислительной техники, в частности через факультативные курсы "Программирование", "Вычислительная математика", "Векторные пространства и линейное программирование". Выделено одно из направлений применения информационных технологий в школе - использование электронных машин для программированного обучения. Рассмотрен вопрос внедрения в 1970-х годах в учебный процесс микрокалькуляторов, которые тогда были оптимальной материально-технической базой для преподавания основ программирования в средних учебных заведениях. Констатировано, что опыт, накопленный педагогами и учеными в обозначенный период, позволил в будущем перейти к более качественному применению информационных технологий в образовании.The features of information technology in general educational establishments of Ukraine in the period 1950 - 1985. We consider the period of application of technical training (TCO) (before computer) in schools: TVs, VCRs, tape recorders, overhead projectors, slide projector, etc. (1950 - 1961 years.) Statistical data from the Central State Archive of the supreme bodies of power and government of Ukraine about ensuring their educational institutions. Focus on studying in secondary schools in the foundations of computer science, in particular through elective courses "Programming", Computational Mathematics "," Vector spaces and linear programming. Select one of the areas of information technology in schools - the use of electronic machines for programmedinstruction. The question of implementation in the 70 years in the educational process microcomputers, which were then the best material and technical base for teaching the basics of programming in secondary schools. It was found that the experience of educators and scientists in this period allowed in the future to move to a better use of information technology in education.
  Повний текст PDF - 343.78 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Бурдун О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Бурдун О. Особливості впровадження інформаційних технологій у загальноосвітніх школах України (1950–1985 рр.) / О. Бурдун // Рідна школа. - 2010. - № 1-2. - С. 67-71. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_1-2_17.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського