Наукова періодика України Рідна школа


Бондар О. 
Висвітлення проблеми якості підручника на сторінках часопису "Радянська школа" (80-ті роки ХХ ст.) / О. Бондар // Рідна школа. - 2010. - № 1-2. - С. 62-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_1-2_16
Проаналізовано особливості висвітлення проблеми якості підручника на сторінках журналу "Радянська школа" впродовж 1980 - 1989 років. Вказано вимоги, висунуті науковцями й освітянами до шкільних підручників досліджуваного періоду, а також шляхи подолання недоліків навчальних книг. Розглянуто низку публікацій щодо удосконалення існуючих і підготовку нових підручників у зв'язку з реформою школи даного періоду, яка передбачала перехід на нову структуру загальноосвітньої школи, а саме: початкова її ланка - чотирирічна, неповна середня - дев'ятирічна, середня школа - одинадцятирічна. Виокремлено зауваження щодо створення і видання комплексу підручників і навчальних посібників для дітей шестирічного віку. Акцентовано увагу на публікаціях, в яких іде мова про проблему розриву між змістом програм і змістом чинних підручників, коли шкільні підручники не допомагають вчителю реалізувати установку вдосконалення навчальних програм на здійснення міжпредметної наступності. Наголошено на обговоренні на сторінках журналу прийомів використання підручників із загальнотехнічних і спеціальних предметів у профтехучилищах; навчальних книжок для вищих навчальних закладів, зокрема підручників з педагогіки. Зазначено про аналізування шкільних підручників, зокрема з російської мови, на предмет використання в них логічних методів навчання та прийомів роботи; тенденцій розвитку запитань і завдань у шкільних підручниках з історії. Зроблено висновки за результатами дослідження.Проанализированы особенности освещения проблемы качества учебника на страницах журнала "Советская школа" на протяжении 1980 - 1989 годов. Указаны требования, выдвинутые учеными и педагогами к школьным учебникам исследуемого периода, а также пути преодоления недостатков учебных книг. Рассмотрен ряд публикаций по усовершенствованию существующих и подготовку новых учебников в связи с реформой школы указанного периода, предусматривающую переход на новую структуру общеобразовательной школы, а именно: начальное ее звено - четырехлетняя, неполное среднее - девятилетняя, средняя школа - одиннадцатилетняя. Выделены замечания относительно создания и издания комплекса учебников и учебных пособий для детей шестилетнего возраста. Сосредоточено внимание на публикациях, в которых идет речь о проблеме разрыва между содержанием программ и содержанием действующих учебников, когда школьные учебники не помогают учителю реализовать установку усовершенствования учебных программ на осуществление межпредметной преемственности. Отмечено обсуждение на страницах журнала приемов использования учебников по общетехническим и специальным предметам в профтехучилищах; учебных книг для высших учебных заведений, в частности учебников по педагогике. Указано на анализ школьных учебников, в частности по русскому языку, на предмет использования в них логических методов обучения и приемов работы; тенденций развития вопросов и задач в школьных учебниках по истории. Сделаны выводы по результатам исследования.The features of light quality problems of the textbook in the magazine "Soviet school" during the 1980 - 1989 period. Specify the requirements put forward by scientists and educators in the school textbooks of the period investigated, as well as ways toovercome the shortcomings of educational books. A number of publications on the improvement of existing training and new textbooks for the reform of school this period of moving to a new structure of secondary schools, namely: its primary link - a four-year, lower secondary education - nine years, high school - eleven. Allocated observations regarding the establishment and publication of complex textbooks and teaching aids for children six years of age. Concentrated on publications, which deal with the problem of the gap between the curriculum and content of current textbooks when school textbooks do not help teachers implement the installation of improved training programs for the implementation of interdisciplinary continuity. Noting the discussions on the pages of techniques used textbooks on general technical and vocational subjects in vocational schools; textbooks for higher education, in particular textbooks on pedagogy. It is indicated for the analysis of school textbooks, particularly in the Russian language, for use in their teaching methods and logical methods of work; trends in issues and problems in school history textbooks. The conclusions of the study.
  Повний текст PDF - 331.317 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Бондар О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Бондар О. Висвітлення проблеми якості підручника на сторінках часопису "Радянська школа" (80-ті роки ХХ ст.) / О. Бондар // Рідна школа. - 2010. - № 1-2. - С. 62-66. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_1-2_16.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Бондар Олена Валеріївна (педагогічні науки)
  • Бондар Олександр Вікторович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського