Наукова періодика України Рідна школа


Стукало Н. 
Виховання культури мислення та його розвиток у процесі навчання математики (З історії Київського фізико-математичного товариства: кінець XIX – початок XX ст.) / Н. Стукало // Рідна школа. - 2010. - № 1-2. - С. 55-61. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_1-2_15
Висвітлено погляди діячів Київського фізико-математичного товариства (1890 - 1919 рр.) К. М. Щербини, В. П. Єрмакова, М. П. Соколова, М. М. Володкевича, Е. К. Шпачинського на виховання в учнів характерних якостей мислення та на сприяння його розвитку засобами розв'язання математичних задач, формування понять, доведення теорем. Розкрито методику формування в учнів знань про аналітичний і синтетичний методи доведення теорем та умінь їх практичного застосування, розроблену головним редактором "Вісника дослідної фізики і елементарної математики" Е. К. Шпачинським. Зосереджено увагу на поглядах В. П. Єрмакова і М. П. Соколова щодо обгрунтування деяких складових культури мислення: зосередження над суттєвим у даному питанні; критичність, раціональність та самостійність мислення. Розглянуто запропоновані В. П. Єрмаковим і М. М. Володкевичем засоби розвитку логічного мислення учнів - задачі на кмітливість, метод поступового ускладнення нестандартних задач, задачі на розкладання дробів, спосіб формування математичних уявлень і понять. З'ясовано значення означених методичних підходів та рекомендацій учених для навчання математики в сучасній загальноосвітній школі.Освещены взгляды деятелей Киевского физико-математического общества (1890 - 1919 гг.) К. Н. Щербины, В. П. Ермакова, Н. П. Соколова, Н. Н. Володкевича, Е. К. Шпачинского на воспитание в учащихся характерных качеств мышления и на содействие его развитию средствами решения математических задач, формирование понятий, доказательства теорем. Раскрыта методика формирования в учащихся знаний об аналитическом и синтетическом методах доказательства теорем и умений их практического применения, разработанную главным редактором "Вестника опытной физики и элементарной математики" Э. К. Шпачинским. Сосредоточено внимание на взглядах В. П. Ермакова и М. П. Соколова по обоснованию некоторых составляющих культуры мышления: сосредоточение над существенным в данном вопросе; критичность, рациональность и самостоятельность мышления. Рассмотрены предложенные В. П. Ермаковым и М. М. Володкевичем средства развития логического мышления учащихся - задачи на сообразительность, метод постепенного усложнения нестандартных задач, задачи на разложение дробей, способ формирования математических представлений и понятий. Выяснено значение указанных методических подходов и рекомендаций ученых для обучения математики в современной общеобразовательной школе.
  Повний текст PDF - 610.069 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Стукало Н.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Стукало Н. Виховання культури мислення та його розвиток у процесі навчання математики (З історії Київського фізико-математичного товариства: кінець XIX – початок XX ст.) / Н. Стукало // Рідна школа. - 2010. - № 1-2. - С. 55-61. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/rsh_2010_1-2_15.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського