Наукова періодика України Радіоелектроніка, інформатика, управління


Борисенко В. Д. 
Геометричне моделювання просторових перехідних кривих залізничних колій / В. Д. Борисенко, С. А. Устенко, І. В. Устенко // Радіоелектроніка, інформатика, управління. - 2017. - № 4. - С. 33-39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/riu_2017_4_6
Питання геометричного моделювання перехідних кривих, які влаштовуються між прямолінійними і круговими ділянками залізничних колій, можна вважати розв'язаним у достатньому ступені. Але існує ряд чинників, що сприяють розробці нових методів моделювання цих важливих ділянок залізничних шляхів. Основними з них є підвищення швидкості руху потягів, збільшення їх маси, обмеженість розмірів території, на якій будується залізнична колія тощо. Важливість цього питання суттєво зростає при прокладці рейок в гірській місцевості, коли потягам доводиться долати підйоми і спуски, огинати природні та штучні перепони. За цих обставин перехідні криві набувають просторового характеру. Мета роботи - подальший розвиток методу геометричного моделювання просторових перехідних кривих, які влаштовуються між прямолінійними та круговими ділянками залізничних колій, розташованих у двох паралельних площинах. Перехідні ділянки залізничного шляху моделюються із застосуванням параметричних кривих, в яких за параметр приймається довжина дуги кривої. Для замкнення математичної моделі перехідних кривих приймається, що кривина кривої підпорядковується поліноміальній залежності четвертого степеня, а скруту - другого степеня. Невідомі коефіцієнти цих поліноміальних залежностей, які необхідні для розрахунку координат модельованих перехідних кривих, визначаються числовим методом, зокрема, мінімізацією функціоналу, за який приймається відхилення проміжно отриманої кінцевої точки перехідної кривої від заданої. На підставі запропонованих теоретичних положень розроблено програмний код розрахунку та візуалізації просторових перехідних кривих, які програмний код розрахунку та візуалізації просторових перехідних кривих, які забезпечують плавний перехід від прямолінійних ділянок залізничного шляху до кругових за умови, що обидві ці ділянки знаходяться в паралельних площинах. Висновки: запропоновано новий метод моделювання просторових перехідних кривих залізничних колій, які прокладаються на місцевості зі складних рельєфом. Практичною реалізацію багатьох варіантів просторових перехідних кривих, що влаштовуються між прямолінійною і круговою ділянками залізничного шляху, доведена працездатність методу їх геометричного моделювання.
  Повний текст PDF - 559.421 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Борисенко В.
  • Устенко С.
  • Устенко І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Борисенко В. Д. Геометричне моделювання просторових перехідних кривих залізничних колій / В. Д. Борисенко, С. А. Устенко, І. В. Устенко // Радіоелектроніка, інформатика, управління. - 2017. - № 4. - С. 33-39. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/riu_2017_4_6.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Борисенко Валерій Дмитрович (технічні науки)
  • Устенко Сергій Анатолійович (технічні науки)
  • Устенко Ірина Валеріївна (технічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського