Наукова періодика України Педагогічний процес: теорія і практика


Смолюк С. 
Методологічні засади дослідження розвивального освітнього середовища початкової школи України (кінець ХІХ – початок ХХ ст.) / С. Смолюк // Педагогічний процес: теорія і практика. - 2016. - Вип. 2. - С. 39-42. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pptp_2016_2_8
Наголошено на актуальності формування позитивного освітнього середовища початкової школи з урахуванням гуманістичних принципів. Обґрунтовано методологічні засади дослідження проблеми становлення розвивального освітнього середовища початкової школи України (кінець ХІХ – початок ХХ ст.), якими є теорії: педагогічного екзистенціалізму (Г. Васянович, І. Зязюн, С. Кримський, Г. Щедровицький); розвивального навчання й виховання особистості (Л. Виготський, Л. Занков, В. Давидов, Д. Ельконін, С. Максименко, О. Савченко та ін.); педагогічної антропології (Б. Грінченко, В. Сухомлинський, К. Ушинський, М. Шелєр); педагогічної герменевтики (Е. Бетті, Г. Гадамер, А. Закірова, Ф. Шлейермахер). Визначено наукові підходи щодо дослідження окресленої проблеми: середовищний, особистісно-діяльнісний, системний, соціокультурний.Определена актуальность формирования положительной образовательной среды начальной школы с учетом гуманистических принципов. Обоснованы методологические основы исследования проблемы становления развивающей образовательной среды начальной школы Украины (конец ХIХ – начало ХХ вв.), которыми являются теории: педагогического экзистенциализма (Г. Васянович, И. Зязюн, С. Крымский, Г. Щедровицкий) развивающего обучения и воспитания личности (Л. Выготский, Л. Занков, В. Давыдов, Д. Эльконин, С. Максименко, А. Савченко и др.); педагогической антропологии (Б. Гринченко, В. Сухомлинский, К. Ушинский, М. Шелер); педагогической герменевтики (Э.Бетти, Г. Гадамер, А. Закирова, Ф. Шлейермахер). Определены научные подходы к исследованию обозначенной проблемы: средовый, личностно-деятельностный, системный, социокультурный. The article emphasizes on the importance of forming a positive educational environment of elementary school based on humanitarian principles. The author substantiates methodological basis of the research of developing the educational environment of elementary school in Ukraine (end of XIX - beg. XX c.), the theories: teaching existentialism (G. Vasianovych, I. Ziaziun, S. Krymskyi, H. Shchedrovytskyi); developing training and education of the individual (L. Vygotsky, L. Zankov, V. Davydov, D. Elkonin, S. Maksymenko, A. Savchenko et al.); educational anthropology (B. Hrinchenko B. Sukhomlynskyi, K. Ushynskyi, M. Shelier); pedagogical hermeneutics (Betty E., H. Hadamer, A. Zakirova, F. Schleiermacher). Scientific approaches of outlined problem research are determined: environmental, personality and active, systematic, social and cultural.
  Повний текст PDF - 819.445 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Смолюк С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Смолюк С. Методологічні засади дослідження розвивального освітнього середовища початкової школи України (кінець ХІХ – початок ХХ ст.) / С. Смолюк // Педагогічний процес: теорія і практика. - 2016. - Вип. 2. - С. 39-42. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pptp_2016_2_8.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Смолюк Світлана Володимирівна (1981–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського