Наукова періодика України Педагогічний процес: теорія і практика


Біницька К. М. 
Розвиток вищих педагогічних шкіл Республіки Польща: історіографія питання / К. М. Біницька // Педагогічний процес: теорія і практика. - 2013. - Вип. 3. - С. 20-26. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pptp_2013_3_4
Здійснено історико-педагогічний аналіз функціонування вищих педагогічних шкіл Республіки Польща в досліджуваний період, обгрунтовано періоди та визначено наскрізні тенденції їх розвитку. Визначено спільне та відмінне у діяльності сучасних педагогічних ВНЗ Республіки Польща та України. Зазначено, що суспільно-політичні зміни, які відбуваються в обох державах, сприяють проведенню реорганізації у діяльності цих закладів, на які впливають суб'єктивні та об'єктивні чинники. Заклади обох держав змінюють свій статус, проводять зміни в організаційній структурі, формах навчально-виховного процесу, регулюють кількість студентів, які навчаються за державним замовленням. У педагогічних ВНЗ Польщі значно більша кількість напрямів і спеціальностей з підготовки фахівців, аніж у ВНЗ України. Педагогічні ВНЗ Польщі та України відрізняються і внутрішньоорганізаційною структурою. Спільним є підготовка висококваліфікованих фахівців, у яких є потреба на ринку праці не тільки своєї країни, але й інших країн світу.Здійснено ретроспективний аналіз розвитку вищої педагогічної освіти в Республіці Польща до другої половини XX ст. Проведено історико-педагогічний аналіз розвитку вищих педагогічних шкіл Республіки Польща у другій половині XX - на початку XXI ст. Обгрунтовано періоди розвитку вищих педагогічних шкіл Польщі в другій половині XX ст. Охарактеризовано розвиток вищих педагогічних шкіл у 1946 - 1955-х рр. Висвітлено функціонування вищих педагогічних шкіл у 1956 - 1989-х рр. Проаналізовано діяльність вищих педагогічних шкіл у часи активного реформування (1990-ті рр. - початок XXI ст.). Визначено основні тенденції розвитку вищих педагогічних шкіл у Республіці Польща у другій половині XX - на початку XXI ст. З'ясовано спільне та відмінне у діяльності сучасних педагогічних ВНЗ Республіки Польща й України.Розглянуто джерельно-історіографічну базу проблеми розвитку вищих педагогічних шкіл Республіки Польща у другій половині ХХ - на початку ХХІ ст. Визначено, що основою сучасних наукових історико-педагогічних праць є історіографія конкретної проблеми, а джерелознавство є складовою історико-педагогічної науки. Розглянуто окремі аспекти розвитку вищих педагогічних шкіл у Кракові, Гданську, Лодзі та Варшаві. Висвітлено маловивчені питання з історії розвитку вищих педагогічних шкіл, що дозволить використати цей досвід у розвитку вітчизняних ВНЗ, які формують систему педагогічної освіти України. Исследована источнико-историографическая база проблемы развития высших педагогических школ Республики Польша во второй половине ХХ - в начале ХХІ ст. Определено, что основой современных научных историко-педагогических трудов является историография конкретной проблемы, а источниковедение является составляющей историко-педагогической науки. Рассмотрены отдельные аспекты развития высших педагогических школ в Кракове, Гданске, Лодзи и Варшаве. Отмечены малоизученные вопросы с истории развития высших педагогических школ, что позволит использовать этот опыт в развитии отечественных ВУЗ, формирующих систему педагогического образования Украины. The source!historic base of the problem of development of higher pedagogical schools of the Republic of Poland in the second half of the XX – at the beginning of the XXI century has been traced in the article. It is determined that the basis for the modern scientific historic!pedagogical works is historiography of the specific problem, and the source study is a component of historic-pedagogical science. The author has analyzed Ukrainian dissertation researches where some aspects of development of the first higher pedagogical schools in the cities of Krakow, Gdansk, Lodz and Warsaw were studied.
  Повний текст PDF - 222.264 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Біницька К.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Біницька К. М. Розвиток вищих педагогічних шкіл Республіки Польща: історіографія питання / К. М. Біницька // Педагогічний процес: теорія і практика. - 2013. - Вип. 3. - С. 20-26. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pptp_2013_3_4.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Біницька Катерина Миколаївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського