Наукова періодика України Педагогічний процес: теорія і практика


Шпагіна О. В. 
Обгрунтування етапів розвитку дистанційної освіти / О. В. Шпагіна // Педагогічний процес: теорія і практика. - 2013. - Вип. 3. - С. 181-186. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pptp_2013_3_21
Розглянуто етапи (покоління) розвитку дистанційної освіти: кореспондентське навчання, навчання із застосуванням мультимедійних засобів та навчання, яке повністю грунтується на використанні Інтернет-ресурсів. Детально висвітлено особливості кожного з поколінь, описано переходи між зазначеними етапами розвитку, а також університети та діячі, які приймали участь у розробці, вдосконаленні та поширенні дистанційного навчання. Описано передумови, які вплинули на ідею створення навчання на відстані, а також перші спроби організувати навчальний процес. Особливу увагу приділено подіям та заходам, які виявились вирішальними в історії дистанційного навчання.Рассмотрены этапы (поколения) развития дистанционного образования: корреспондентское обучение, обучение с применением мультимедийных средств и обучение, которое полностью построено на использовании Интернет-ресурсов. Подробно рассмотрены особенности каждого из поколений, описано переходы между указанными этапами развития, а также университеты и деятели, которые принимали участие в разработке, совершенствовании и распространении дистанционного обучения. Описаны предпосылки, которые повлияли на идею создания обучения на расстоянии, а также первые попытки организовать учебный процесс. Особое внимание уделено событиям и мероприятиям, которые оказались решающими в истории дистанционного обучения.The article concerns three generations of development of distance education: correspondence education (letters with tasks), multimedia systems (audio! and videocassettes, one!way video, two!way audio, etc) and online systems (computer!based education, interactive multimedia, multimedia conferencing, web!based video, the Internet, etc). The particularities of each generation are considered in detail; the transitions between the periods under consideration are discussed. The universities and public figures such as Anna Eliot Ticknor, Michael Young, Walter Perry et al., who have taken part in the development, advance and spreading of distance learning, are mentioned. The author describes presuppositions, ideas that influenced on the idea of creation of remote learning, as well as the first attempts to organize academic process by Charles Toissaint and Gustav Langenscheidt in Germany in the year 1856. A particular attention is given to the events and measures which are crucial for the history of distance education.
  Повний текст PDF - 232.414 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Шпагіна О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Шпагіна О. В. Обгрунтування етапів розвитку дистанційної освіти / О. В. Шпагіна // Педагогічний процес: теорія і практика. - 2013. - Вип. 3. - С. 181-186. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pptp_2013_3_21.

      Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського