Наукова періодика України Педагогічний процес: теорія і практика


Фурса О. О. 
Тенденції розвитку дизайн-освіти в теорії і практиці профільних вищих навчальних закладів / О. О. Фурса // Педагогічний процес: теорія і практика. - 2013. - Вип. 3. - С. 172-180. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pptp_2013_3_20
Досліджено тенденції становлення і розвитку системи професійної підготовки дизайнерів у ВНЗ України. Проаналізовано особливості дизайнерської освіти. Обгрунтовано концептуальні засади її функціонування, реформування та модернізації. Висвітлено організаційні і психолого-педагогічні умови професійного становлення майбутніх дизайнерів, удосконалення педагогічної майстерності викладачів.Вперше проведено системний аналіз і класифікацію тенденцій розвитку дизайн-освіти за конкретних соціально-економічних умов, охарактеризовано особливості впровадження освітніх і дизайнерських ініціатив на різних історичних етапах. Розглянуто проблеми розвитку дизайн-освіти в контексті наукових досліджень представників вітчизняної та зарубіжної педагогічної думки, уточнено концептуальні засади вітчизняної дизайн-освіти як сфери наукової діяльності щодо обгрунтування та систематизації наукових знань про використання педагогічного потенціалу дизайн-освіти у формуванні особистості дизайнера та потенційних можливостей дизайну у вдосконаленні системи професійної підготовки дизайнерів. Здійснено формулювання провідних понять і категорій, проаналізовано структуру та зміст культурно-освітнього простору, напрями розвитку дизайн-освіти, роль і значення педагогічного проектування. Розроблено моделі та технології професійної підготовки дизайнерів, розкрито ефективність і можливості їх упровадження в освітній процес. Набули подальшого розвитку теоретичні положення щодо розробки структури та змісту професійної підготовки майбутніх дизайнерів, визначення форм і методів формування їх професійної компетентності. На основі теоретичних положень охарактеризовано методики, які широко використовуються у сфері дизайнерської освіти та у процесі розробки навчально-методичного комплексу професійної підготовки майбутніх дизайнерів. Результативність дослідження полягає в упровадженні організаційної моделі мистецького навчального комплексу інноваційного типу та процесуальної моделі ступеневої підготовки майбутнього дизайнера за умов мистецького навчального комплексу інноваційного типу, які відповідають потребам суспільства та сприяють розвитку проектної культури.Розглянуто проблеми перспективного розвитку системи професійної підготовки дизайнерів і їх нинішніх позитивних тенденцій. Проаналізовано програму присвячену вивченню сучасних напрямів розвитку роздрібної торгівлі та розвитку здібностей студентів у просуванні своїх виробів. З’ясовано, що за цією програмою найбільшу увагу звернено на розвиток дизайнерських навичок зі створення колекцій одягу для масових роздрібних продажів з урахуванням мінливих тенденцій світу моди. Доведено, що опанувавши знаннями, які передбачено у програмі студенти зможуть навчатися оцінювати свої проекти як призначену для продажу продукцію та розуміти, що потрібно зробити для привернення уваги покупців.Расмотрены проблемы перспективного развития системы профессиональной подготовки дизайнеров и их нынешних позитивных тенденций. Рассмотрены проблемы перспективного развития системы профессиональной подготовки дизайнеров и тех положительных тенденций. Проанализировано программу посвященную изучению направлений развития розничной торговли и развития способностей студентов в продвижении своих изделий. Установлено, что по этой программе большое внимание обращено на развитие дизайнерских навыков по созданию коллекций одежды для массовых розничных продаж с учетом меняющихся тенденций мира моды. Доказано, что овладев знаниями, предусмотренными в программе, студенты смогут учиться оценивать свои проекты как предназначенную для продажи продукцию и понимать, что нужно сделать для привлечения внимания покупателей. The article deals with the problems of prospective development in the system of designers’ professional training and reveals the positive tendencies in this area during the last ten years.
  Повний текст PDF - 271.315 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Фурса О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Фурса О. О. Тенденції розвитку дизайн-освіти в теорії і практиці профільних вищих навчальних закладів / О. О. Фурса // Педагогічний процес: теорія і практика. - 2013. - Вип. 3. - С. 172-180. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pptp_2013_3_20.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Фурса Оксана Олександрівна (педагогічні науки)
  • Фурса Олексій Олексійович (філософські науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського