Наукова періодика України Український журнал Перинатологія і Педіатрія


Аряєв М. Л. 
Особливості та прояви шкільного булінгу на моделі Одеського регіону / М. Л. Аряєв, Л. І. Сеньківська, І. М. Шевченко // Перинатология и педиатрия. - 2014. - № 3. - С. 70-74. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/perynatology_2014_3_20
Мета роботи - вивчити особливості, прояви й інформованість школярів щодо проблеми булінгу серед учнів 2-х середніх загальноосвітніх шкіл м. Одеса. В анонімному опитуванні після одержання інформованої згоди брали участь учні 5 - 11-х класів двох середніх загальноосвітніх шкіл м. Одеса. Вибірка була випадковою і склала 615 осіб - 283 хлопчики і 332 дівчинки. Проведено опитування дітей відповідно до анкети, розробленої Центром в Трініті коледжі - Дублін (Ірландія). Статистичний аналіз одержаних даних здійснювався з використанням пакетів STATISTICA 7.0 та інтернет-калькулятора SISA (Simple Interactive Statistical Analysis). Значущість різних проявів булінгу в хлопчиків, дівчаток оцінено за результатами методу Feature Selection and Variable Filtering модуля інтелектуального аналізу даних (Data mining). Встановлено, що існують вікові та статеві особливості у формах і проявах шкільного булінгу і соціальному ставленні до проблеми. У дівчаток превалюють плітки (<$Echi sup 2> - 20,3, p = 0,00003), образи (<$Echi sup 2> - 19,0, p = 0,00007) та загрози (<$Echi sup 2> - 11,5, p = 0,003). Для шкільного насильства у хлопчиків характерні такі форми: бійки (<$Echi sup 2> - 25,7, p = 0,000007), образи (<$Echi sup 2> - 19,0, p = 0,00007) та загрози (<$Echi sup 2> - 11,5, p = 0,003). Висновки: регіональна та національна системи виявлення, реєстрації та протидії шкільного булінгу потребують вдосконалення та розвитку на основі подальших досліджень, які підтверджують розуміння суті та поширеності проблеми, а також застосування сучасних методів її командного розв'язання. Відзначено, що більшість дітей стикалося з різними формами та проявами шкільного булінгу.
  Повний текст PDF - 409.532 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Аряєв М.
  • Сеньківська Л.
  • Шевченко І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Аряєв М. Л. Особливості та прояви шкільного булінгу на моделі Одеського регіону / М. Л. Аряєв, Л. І. Сеньківська, І. М. Шевченко // Перинатология и педиатрия. - 2014. - № 3. - С. 70-74. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/perynatology_2014_3_20.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Сеньківська Людмила Іванівна (медичні науки)
  • Шевченко Ігор Михайлович (медичні науки)
  • Шевченко Ірина Миколаївна (медичні науки)
  • Шевченко Інна Миколаївна (фармацевтичні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського