Наукова періодика України Педагогічні науки


Сухомлинська О. В. 
Педагогічний ідеал крізь призму теорій моралі / О. В. Сухомлинська // Педагогічні науки. - 2009. - Вип. 1. - С. 5-15. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pena_2009_1_4
У контексті розвитку педагогічної науки за останні 15 років розглянуто питання виховання дітей і молоді як найнеобхіднішої складової освітнього простору та соціальної функції суспільства. Розкрито базисні принципи педагогічного ідеалу та теорії моралі, що його визначають. Значну увагу приділено висвітленню теорій моралі та моральності в різні історичні періоди, що завжди явно чи імпліцитно були підгрунтям морально-етичного виховання, а саме: в період античності, Середньовіччя, епохи Відродження (XIV - XVI), Нового часу (XVII - XVIII ст.), в XIX - першій чверті XX ст., в радянському минулому, яке нині неоднозначно наявне в нашому освітньому та науково-предметному полі. Наголошено на відсутності в незалежній Україні політики в галузі культури, а, отже, стратегічних і перспективних завдань у морально-етичному вихованні. Проаналізовано різні підходи, концепції моральності, духовності та відповідно виховного ідеалу в українській освіті та педагогічній науці, що конкурують між собою. Окреслено сучасні проблеми виховання, взаємопов'язані зі складною політичною ситуацією, браком моральності, так званих, "політичних еліт", адекватної державної молодіжної політики, використанням молоді в політичних іграх, суспільною несправедливістю. Запропоновано шляхи, які є не єдиними, однозначними, а дискусійними у визначенні педагогічного ідеалу, місця та ролі духовності як певної моделі, взірця.Визначено місце педагогічного ідеалу в структурі моральної свідомості, проаналізовано розвиток концепції моралі у радянський і сучасний періоди. Запропоновано концепцію розуміння духовності як педагогічного ідеалу.Определено место педагогического идеала в структуре морального сознания, проанализировано развитие концепции морали в советский и современный периоды. Разработана концепция понимания духовности как педагогического идеала.It has analysed the positioning of the ideal in the moral awareness structure, its historical evolution, various concepts of developing morality, spiritual strength and, hence, the educational ideal. Specific steps to assure developing the pedagogical ideal while up-bringing the young generation of the county have been suggested.
  Повний текст PDF - 153.639 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Сухомлинська О.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Сухомлинська О. В. Педагогічний ідеал крізь призму теорій моралі / О. В. Сухомлинська // Педагогічні науки. - 2009. - Вип. 1. - С. 5-15. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/pena_2009_1_4.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Сухомлинська Ольга Василівна (1946–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського