Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Шоробура І. 
Становлення географічних знань / І. Шоробура // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 16. - С. 196-201. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2014_16_40
Висвітлено проблему започаткування вивчення географічних знань на землях України. Зауважено, що історія шкільної географічної освіти є важливою складовою загальної історії педагогіки. Ознайомлення з її становленням уможливлює не тільки осмислення загальної картини її розвитку в Україні як цілісного багатогранного явища, але й створює умови для системного відтворення вітчизняного історико-педагогічного процесу. Проаналізовано побудову географічних курсів на українських землях. Висвітлено проблему вивчення географічних знань та можливі шляхи їх вирішення. Зазначено, що елементи природознавчих знань вперше почали викладатись у школах у ХVІІ ст. У ХVІІІ ст., поступово формувалися окремі елементи шкільної географічної освіти, зокрема перелік питань та ідей географічної науки, що входили до природознавства чи викладались як окремий предмет. Протягом століття з’являлись і поступово вдосконалювались як перекладені, так і вітчизняні підручники з географії. Спостерігались спроби напрацювання методичних прийомів навчання географії. У ХVІІІ ст. створювались передумови для формування такого цілісного педагогічного явища, як шкільна географічна освіта.Освещена проблема начала изучения географических знаний на землях Украины. Отмечено, что история школьного географического образования является важной составляющей общей истории педагогики. Ознакомление с ее становлением дает возможность не только осмыслить общую картину ее развития в Украине как целостного многогранного явления, но и создает условия для системного воспроизводства отечественного историко-педагогического процесса. Проанализировано построение географических курсов на украинских землях. Освещены проблемы изучения географических знаний и возможные пути их решения. Установлено, что элементы естественных знаний впервые начали преподаваться в школах в XVII в. В XVIII в., постепенно формировались отдельные элементы школьного географического образования, в том числе перечень вопросов и идей географической науки, входивших в естествознание или преподававшихся как отдельный предмет. В течение века появлялись и постепенно совершенствовались как переведенные, так и отечественные учебники по географии.The problem of beginning of studying geographic knowledge on the territory of Ukraine has been cleared up in the article. The history of school geographic education is an important component of general history of pedagogics. Acquaintance with its forming allows us not only to comprehend general picture of its development in Ukraine as an integral, multifaceted phenomenon, but also creates conditions for the system reproduction of the domestic historic- pedagogical process.
  Повний текст PDF - 275.91 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Шоробура І.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Шоробура І. Становлення географічних знань / І. Шоробура // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 16. - С. 196-201. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2014_16_40.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Шоробура Інна Михайлівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського