Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Дуброва С. 
Відбір, структурування та оновлення змісту фахових навчальних дисциплін у процесі професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов / С. Дуброва // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 16. - С. 55-58. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2014_16_12
Розглянуто проблему відбору, структурування та оновлення змісту фахових навчальних дисциплін, що використовуються у процесі професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов. Виділено та проаналізовано основні принципи, за якими відбувається відбір змісту навчального матеріалу. До принципів відбору відносяться: принцип тематичності та ситуативності, доступності, наступності та системності, проблемності, єдності теорії та практики. Визначено головні компоненти змісту навчального матеріалу: мовленнєві навички та вміння, мовний матеріал, соціолінгвістичні та прагматичні знання, мовленнєвий матеріал у вигляді навчальних текстів для читання та усного мовлення, теми та ситуації спілкування. Відповідно до функцій, які виконує навчальний матеріал, він належить до таких видів: інформаційний, операційний, актуалізувальний, контролюючий, стимулювальний, діагностувальний. З’ясовано, що у процесі структурування змісту фахових навчальних дисциплін викладачі визначають його максимальний і мінімальний об’єм, головні поняття та правила їх застосування, підбирають відповідні вправи та завдання, постійно працюють над оновленням, удосконаленням та адаптацією навчального матеріалу відповідно до сучасних освітніх технологій. Рассмотрена проблема отбора, структурирования и обновления содержания учебных дисциплин, которые используются в процессе профессиональной подготовки будущих учителей иностранных языков. Выделены и проанализированы основные принципы, по которым происходит отбор содержания учебного материала. К принципам отбора относятся: принцип тематичности и ситуативности, доступности, последовательности и системности, проблематичности, единства теории и практики. Определены главные компоненты содержания учебного материала: речевые навыки и умения, речевой материал, социолингвистические и прагматические знания, речевой материал в виде учебных текстов для чтения и устной речи, темы и ситуации общения. В соответствии с функциями, которые выполняет учебный материал, он принадлежит к таким видам: информационный, операционный, актуализирующий, контролирующий, стимулирующий, диагностирующий. Выяснено, что в процессе структурирования содержания профессиональных учебных дисциплин преподаватели определяют его максимальный и минимальный объем, основные понятия и правила их применения, подбирают соответствующие упражнения и задания, постоянно работают над обновлением, усовершенствованием и адаптацией учебного материала в соответствии с современными образовательными технологиями. In the article we describe the process of choosing, structuring and refreshing the content of the professional disciplines in the professional future foreign language teachers’ preparation. We describe and analyze basic principles which are used in choosing the content of the professional disciplines. These are thematic and situational, simplicity, succession and systematic, problematic, unity of the theory and practice. In the article we defined main components of the educational material: language skills and abilities, language material, sociolinguistic and pragmatic knowledge which is the base of the skills’ formation, language material (educational texts for reading and speaking), topics and situations of communication.
  Повний текст PDF - 251.378 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Дуброва С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Дуброва С. Відбір, структурування та оновлення змісту фахових навчальних дисциплін у процесі професійної підготовки майбутніх учителів іноземних мов / С. Дуброва // Педагогічний дискурс. - 2014. - Вип. 16. - С. 55-58. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2014_16_12.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Дуброва Світлана Володимирівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського