Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Баліка Л. М. 
Історіографія проблеми формування інтересу до читання в учнів у процесі роботи шкільної бібліотеки / Л. М. Баліка // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 30-34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_8
Проведено історіографічний аналіз дисертаційних досліджень вітчизняних та зарубіжних вчених щодо проблеми розвитку інтересу в учнів до читання в процесі діяльності шкільної бібліотеки. Проаналізовано роботи, в яких розкрито методику навчання читання (М. Кобахідзе) та формування читацьких інтересів (С. Прибилих); рівні успішної читацької діяльності (М. Кисельова). Обгрунтовано авторську педагогічну систему розвитку читацького інтересу (І. Жукова) та концепція залучення школярів до читання (Т. Галактіонова); модифікація та адаптація принципів педагогіки співтворчості до особливостей молодшого шкільного віку (Н. Єгорова); модель діяльності шкільної бібліотеки з забезпечення інформаційних потреб (О. Матвійчук); вплив ідеологічного фактора діяльність бібліотек УРСР у 1940 - 1980-і рр. (М. Орешкіна); головні критерії, які визначили статус бібліотек ліцеїв (В. Мозгова). Приведен историографический анализ проблемы развития интереса учащихся к чтению в процессе деятельности школьной библиотеки, рассмотренной в диссертационных исследований отечественных и зарубежных ученых. Проанализированы работы, в которых раскрыты методики обучения чтения (М. Кобахидзе) и формирования читательских интересов (С. Прибылых); уровни успешной читательской деятельности (М. Киселева). Обоснована авторская педагогическая система развития читательского интереса (И. Жукова) и концепция привлечения школьников к чтению (Т. Галактионова); модификация и адаптация принципов педагогики сотворчества к особенностям младшего школьного возраста (Н. Егорова); модель деятельности школьной библиотеки по обеспечению информационных потребностей (О. Матвейчук); влияние идеологического фактора деятельности библиотек УССР в 1940 - 1980-е гг. (М. Орешкина); главные критерии, которые определили статус библиотек лицеев (В. Мозгова).The article is devoted to the historical analysis of dissertational researches of Ukrainian and foreign scientists on the problem of development pupils’ reading interest in the process of activity of school libraries. Research works where methods of teaching reading (M. Kobahidze) and formation of reader’s interests (S. Pribilykh), levels of successful reading activity (M. Kiseleva), author’s pedagogical system of development reader’s interests (I. Zhukova) are grounded; the author’s concept of attracting pupils to reading (T. Halaktionova), proposes of modification and adaptation the principles of pedagogic of co-creativity according the features of pupils of primary schools (N. Yegorova) are disclosed; a model of the school library requirements for ensuring information needs (O. Matviychuk), the influence of the ideological factor in the activity of Ukrainian libraries in the period 40-s - 80-s years of the XX century (M. Oreshkina), the main criteria that determined the status of lyceum libraries (V. Mozgova) are analyzed.
  Повний текст PDF - 261.307 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Баліка Л.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Баліка Л. М. Історіографія проблеми формування інтересу до читання в учнів у процесі роботи шкільної бібліотеки / Л. М. Баліка // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 30-34. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_8.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Баліка Людмила Миколаївна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського