Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Кочубей Т. Д. 
Історіографія дослідження проблеми розвитку української педагогічної думки другої половини XVII – ХVIII століття / Т. Д. Кочубей // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 361-367. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_75
Здійснено історіографічний огляд розвитку української педагогічної думки періоду другої половини XVII−XVIII ст., що грунтується на систематичному вивченні філософсько-богословських текстів та вітчизняних розвідок, приурочених цьому періоду. Проаналізовано джерела, які стосуються діяльності різних навчальних закладів, насамперед, Києво-Могилянської академії, колегіумів, що діяли на той час на території України і забезпечували практичну реалізацію основних теоретичних положень педагогічної думки. Окреслено філософські погляди професорів Києво-Могилянської академії. Розглянуто історико-культурні феномени, серед яких провідне місце належить характеристиці основних ознак епохи бароко, змісту і методів навчання, розвитку українського друкарства як засобу поширення педагогічних ідей і поглядів.Сделан историографический обзор развития украинской педагогической мысли периода второй половины XVII–XVIII вв., основанный на систематическом изучении философско-богословских текстов и отечественных исследований, посвященных этому периоду. Проанализированы источники, касающиеся деятельности различных учебных заведений, прежде всего Киево-Могилянской академии, коллегиумов, действовавших в то время на территории Украины и обеспечивающих практическую реализацию основных теоретических положений педагогической мысли. Определены философские взгляды профессоров Киево-Могилянской академии. Рассмотрены историко-культурные феномены, среди которых ведущее место принадлежит характеристике основных черт эпохи барокко, содержания и методов обучения, развития украинского книгопечатания как средства распространения педагогических идей и взглядов.Historiographical overview of Ukrainian educational thought development in the second half of the XVII-XVIII centuries is found out, that is based on a systematic study of the philosophical and theological texts and national studies dedicated to this period. The analyzing sources related to various institutions activities, especially the Kyiv Mohyla Academy, and colleges operated at that time on the territory of Ukraine and provided practical implementation of educational thought. Kiev-Mohyla Academy professors’ philosophical views are outlined. Historical and cultural phenomena are considered in the article, the leading role among them belongs to the Baroque main features characteristic, the content and teaching methods, development of Ukrainian publishing as a means of sharing ideas and views.
  Повний текст PDF - 275.268 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Кочубей Т.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Кочубей Т. Д. Історіографія дослідження проблеми розвитку української педагогічної думки другої половини XVII – ХVIII століття / Т. Д. Кочубей // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 361-367. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_75.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Кочубей Тетяна Дмитрівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського