Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Золотухіна С. Т. 
Особливості використання джерельної бази в історико-педагогічних дослідженнях / С. Т. Золотухіна // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 266-271. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_56
Висвітлено різні погляди науковців на визначення суті історико-педагогічного джерела, розкрито його роль у підготовці якісної наукової праці історико-педагогічного спрямування; відображено форми представлення історико-педагогічної бази (первісна, актуалізована і потенційна). Охарактеризовано підходи дослідників до класифікації джерел (за кількістю, змістом, способом кодування, походженням, місцем зберігання, формою подання). З'ясовано особливості використання джерельної бази в історико-педагогічних дослідженнях з педагогічних (дидактичних, виховних, управлінських) проблем, з вивчення спадщини персоналій та їхнього внеску в розвиток педагогічної науки, з освітньо-виховних питань в порівняльній педагогіці тощо.Представлены различные взгляды ученых на определение сущности историко-педагогического источника, раскрыта его роль в подготовке качественного научного труда историко-педагогической направленности; отражены формы представления историко-педагогической базы (первичная, актуализованная, потенциальная). Охарактеризованы подходы исследователей к классификации источников (по количеству, содержанию, способу кодировки, происхождению, месту хранения, форме подачи). Определены особенности использования источниковедческой базы в историко-педагогических исследованиях по педагогическим (дидактическим, воспитательным, управленческим) проблемам, по изучению наследия персоналий, их вклада в развитие педагогической науки, по учебно-воспитательным вопросам в сравнительной педагогике и т.д.The approaches of modern scientists to determining of the essence of the historical and pedagogical source and its role in the developing of high-quality scientific research of historical and pedagogical character have been defined in the article; the forms of representation of the historical and pedagogical source basis (primary, actualised, potential) have been reflected in the article; approaches to the source classification (according to the amount, content, ways of codification, origin, places of storing, ways of presenting) have been determined and described; specific features of the source base use in historical and pedagogical researches dealing with pedagogical issues (didactic, upbringing, administrative), personalities’heritage and their contribution to the development of the pedagogical science, problems of comparative pedagogy have been revealed in this article.
  Повний текст PDF - 298.841 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Золотухіна С.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Золотухіна С. Т. Особливості використання джерельної бази в історико-педагогічних дослідженнях / С. Т. Золотухіна // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 266-271. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_56.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Золотухіна Світлана Трохимівна (1953–) (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського