Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Ваховський М. Л. 
Формування корпусу текстів для порівняльного аналізу педагогічних поглядів Г.Манна та К.Ушинського / М. Л. Ваховський // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 106-110. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_24
Обгрунтовано принципи формування корпусу текстів для здійснення порівняльного аналізу поглядів американського педагога і діяча освіти Г. Манна та видатного вітчизняного педагога К. Ушинського. Показано, що корпус текстів як інформаційна система характеризується такими ознаками, як репрезентативність та об’ємність. Доведено, що при його формуванні необхідно забезпечити відповідність відібраних педагогічних текстів ключовій проблематиці, у контексті якої виокремлюються одиниці порівняльного аналізу. До корпусу текстів включено дванадцять щорічних звітів Массачусетському відділу народної освіти, підготовлених Г. Манном у 1837–1848 рр., та статті й фундаментальні роботи К. Ушинського, які є зіставними й достатніми за обсягом, що забезпечує можливість порівняльного аналізу та достовірність його результатів.Обосновано принципы формирования корпуса текстов для осуществления сравнительного анализа взглядов американского педагога и деятеля образования Г.Манна и выдающегося отечественного педагога К.Ушинского. Показано, что корпус текстов как информационная система характеризуется такими признаками, как репрезентативность и объемность. Доказано, что при его формировании необходимо обеспечить соответствие отобранных педагогических текстов ключевой проблематике, в контексте которой выделяются единицы сравнительного анализа. В корпус текстов включены двенадцать ежегодных отчетов Массачусетскому отделу народного образования, подготовленных Г. Манном в 1837–1848 гг., а также статьи и фундаментальные работы К.Ушинского, которые являются сопоставимыми и достаточными по объему, что обеспечивает возможность сравнительного анализа и достоверность его результатов. The article provides the basic principles of text corpus formation to carry out a comparative analysis of the views of the American educator and educational activist Horace Mann and the outstanding national educator Konstantin Ushynskyi. Educational activity of H. Mann and K. Ushynsky are from the same historical period, and their pedagogical ideas have a lot in common. Therefore, a comparative analysis of American and Ukrainian researchers will help with better understanding of the characteristics of schooling and educational thought in the USA and Ukraine. The article shows that the text corpus as an information system is characterized by such features as representativeness and volume . It is proved that at a stage of formation of a corpus it is necessary to ensure that the selected pedagogical texts correspond with the key range of problems, in the context of which the units of comparative analysis are singled out. The corpus of texts includes The Twelve Annual Reports to the Massachusetts Board of Education, prepared by Horace Mann in 1837-1848, as well as the articles and fundamental works of Konstantin Ushynskyi that are comparable and sufficient in volume that allows results of the comparative analysis to be accurate and trustworthy.
  Повний текст PDF - 273.234 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Ваховський М.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Ваховський М. Л. Формування корпусу текстів для порівняльного аналізу педагогічних поглядів Г.Манна та К.Ушинського / М. Л. Ваховський // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 106-110. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_24.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Ваховський Максим Леонідович (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського