Наукова періодика України Педагогічний дискурс


Стельмашук Ж. Г. 
Публікації в педагогічній пресі як джерело інформації про специфіку функціонування жіночих і чоловічих шкіл у 1943-1954 рр. / Ж. Г. Стельмашук // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 673-678. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_137
Проведено аналіз періодичної педагогічної преси як історичного джерела інформації про актуальні проблеми вітчизняної школи. Розкрито інформаційний потенціал педагогічної преси для формування об’єктивної думки дослідників про запровадження роздільного навчання у школах в 1943 - 1954 рр. На матеріалах провідних педагогічних журналів («Советская педагогика», «Радянська школа», «Народное образование» та «Начальная школа») шляхом критичного і порівняльного аналізу їх змісту висвітлено специфіку функціонування жіночих і чоловічих шкіл в означений період. Виявлено основну спрямованість публікацій та встановлено, що статей, які висвітлювали особливості життєдіяльності чоловічих та жіночих шкіл, було порівняно небагато. Більшість із них були спробою узагальнити досвід роботи окремого вчителя чи школи, висвітлити окремі аспекти організації навчально-виховної роботи. Акцентовано увагу на публікаціях трьох авторів (К. Львов, О. Раєвський та М. Тимофєєв), у яких найбільш грунтовно викладено різні точки зору на запровадження роздільного навчання, особливості функціонування жіночих та чоловічих шкіл у досліджуваний період.Сделан анализ периодической педагогической печати как исторического источника информации об актуальных проблемах отечественной школы. Раскрыт информационный потенциал педагогической печати для формирования объективного мнения исследователей о введении раздельного обучения в школах в 1943 - 1954 гг. На материалах ведущих педагогических журналов («Советская педагогика», «Радянська школа», «Народное образование» и «Начальная школа») путем критического и сравнительного анализа их содержания освещена специфика функционирования женских и мужских школ в указанный период. Выявлена основная направленность публикаций и установлено, что статей, освещающих особенности жизнедеятельности мужских и женских школ, было сравнительно немного. Большинство из них были попыткой обобщить опыт работы отдельного учителя или школы, осветить отдельные аспекты организации учебно-воспитательной работы. Акцентировано внимание на публикациях трех авторов (К. Львов, А. Раевский и М. Тимофеев), в которых наиболее обстоятельно изложены различные точки зрения на введение раздельного обучения, особенности функционирования женских и мужских школ в исследуемый период.The article is devoted to the analysis of the pedagogical periodical press as a historical source of information about the topical problems of national school. The information potential of pedagogical press for the formation of the objective opinion of the researchers on a separate education at schools in the period of 1943-1954 is disclosed. Having used materials of the leading pedagogical journals («Soviet pedagogy», «Soviet school», «Public education» and «Primary school») and critical and comparative analysis of school content, the specifics of the girls’ and boys’ schools functioning in the period of 1943–1954 are shown. The author revealed the major trend of the publications and analyzed the most relevant materials on the problem. It is revealed that there were few publications which highlighted the life of the girls’ and boys’ schools. Most of them were an attempt to summarize the experience of an individual teacher or school, to cover particular aspects in the educational work organization. Attention is focused on publications of three authors (K.Lvov, O.Rayevsky and M.Тymofyeyev), where the most important views of the separate education introduction, peculiarities of functioning of the girls’ and boys’ schools in the analyzed period are considered. The ways of further development of the problem are defined.
  Повний текст PDF - 291.565 Kb    Зміст випуску     Цитування публікації

Цитованість авторів публікації:
  • Стельмашук Ж.

  • Бібліографічний опис для цитування:

    Стельмашук Ж. Г. Публікації в педагогічній пресі як джерело інформації про специфіку функціонування жіночих і чоловічих шкіл у 1943-1954 рр. / Ж. Г. Стельмашук // Педагогічний дискурс. - 2013. - Вип. 15. - С. 673-678. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/peddysk_2013_15_137.

    Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
    (cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  • Стельмашук Жанна Григорівна (педагогічні науки)
  •   Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
     
    Відділ інформаційно-комунікаційних технологій
    Пам`ятка користувача

    Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського